okruszki 

Nawiązując do tegorocznego hasła Tygodnia Bibliotek („Zasmakuj w bibliotece”), zachęcam do posmakowania... okruszków:) Pomoże w tym na pewno niezwykła książka Marty Szloser pt. „Okruszki”. Marysia to dziewczynka, która nieustannie pozostawia wokół siebie ogromne ilości okruchów. Zaniepokojeni rodzice dziewczynki zastanawiają się, czy uda się jakoś zaradzić tej niefortunnej „przypadłości”. Czy faktycznie Marysia ma się czego wstydzić?  Jest to ciekawa pozycja zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, opowiadająca przede wszystkim o potrzebie akceptacji i byciu sobą. Całość dopełniają interesujące ilustracje i (a jakże!)... przepis na pyszne kruche ciasteczka.

cos na zab

Druga „smaczna” lektura przeniesie was do zielonej głuszy.

Kiedy słychać w lesie wielkie „chrup”, zwierzęta czują, że coś się dzieje. Niespodziewanie w domu Misi i Królika pojawia się wygłodniały gość, który zaburza poukładane życie mieszkańców... „Coś na ząb” autorstwa Juliana Gougha i Jima Fielda to zabawna i przewrotna opowieść dla całej rodziny.

Na koniec coś dla fanów nietuzinkowych opowieści dla całej rodziny.

wszystkie przygody amelii bZnacie szaloną gosposię Amelię Bedelię? Jeśli jeszcze nie czytaliście o jej perypetiach, koniecznie sięgnijcie po książkę Peggy Parish pt. „Wszystkie przygody Amelii Bedelii”. Tytułowa bohaterka piecze wspaniałe ciasta, ale niestety wszystkie polecenia bierze bardzo dosłownie, dlatego gospodarze naprawdę muszą uważać na to, co mówią:) Książka ukazała się w przekładzie Wojciecha Manna i stanowi niezwykle smakowity kąsek dla wszystkich miłośników zabawnych i oryginalnych historii.

Tydzień Bibliotek 2020

Notka o autorze

Sławomir Hordejuk

sławomir hordejukPochodzi z Południowego Podlasia.
Z wykształcenia nauczyciel geografii, bibliotekarz i animator kultury.
Z zamiłowania regionalista. Interesuje się historią i kulturą Tatarów polsko-litewskich, dziejami polskiego lotnictwa, mniejszościami narodowymi i etniczno-religijnymi.
Miłośnik literatury faktu i reportaży. Od kwietnia 2012 r. pracownik Działu Metodyki Analiz i Promocji.