-
Bastylion
Bytomska Gildia Fanów Fantastyki "Bastylion" jest grupą działającą w Młodzieżowym Domu Kultury nr 1 w Bytomiu. Początki tej organizacji sięgają listopada 2004 roku. Zadaniem Bastylionu jest wspieranie, propagowanie i rozwój zainteresowań swoich uczestników. Uczestnicy samodzielnie organizują rozmaite formy zajęć: prezentują i grają w gry planszowe, prowadzą dyskusje, pokazy lub warsztaty. Ważnym aspektem działalności Bastylionu jest organizacja własnych cyklicznych imprez tematycznych: konwentu "Bebok - śląskie dni z grami fabularnymi i planszowymi" oraz konwentu gier planszowych BasCon.
-
BeCeKowy Pokój Gier
Becekowy Pokój Gier powstał w 2010 roku w Bytomskim Centrum Kultury. W każdą ostatnią sobotę miesiąca miłośnicy gier planszowych i karcianych mogą się spotkać, zasiąść przy stole, przeprowadzić ciekawe bitwy, walczyć o zdobycie punktów, sprawdzić swoje umiejętności i po prostu się dobrze bawić. Oprócz spotkań na miejscu Becekowy Pokój gier wychodził do ludzi podczas różnych festynów organizowanych przez dzielnice lub uprzyjemniając dzieciom czas podczas półkolonii zarówno w ferie jak i w wakacje.
-
Agnieszka Bilska
Nauczycielka języka angielskiego, współtworzy szkołę przyjazną nowoczesnym technologiom TIK. Zwolenniczka pracy metodą projektu, edukacji przez zabawę z wykorzystaniem gier i gamifikacji. Należy do adminów nieformalnej grupy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy RP. Prowadzi na Facebooku fanpage o zastosowaniu gier i gamifikacji w edukacji - GamifikacjaEdu. Autorka publikacji i materiałów edukacyjnych, instruktorka warsztatów z zastosowania nowoczesnych technologii w nauczaniu dla polskich i europejskich nauczycieli.
-
Beata Bogdan
Wieloletni i doświadczony pracownik Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach. (25 lat pracy w MBP Katowice). Pracuje z użytkownikiem dorosłym i dziecięcym w filii bibliotecznej o uniwersalnym charakterze. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo z przedmiotem specjalizacyjnym informacja i komunikacja w instytucjach kultury.
-
Anna Bukowska
PR Manager w Wydawnictwie Zielona Sowa. Pracę zawodową rozpoczynała w Grupie Radiowej Agora. Od 2006 roku związana z branżą wydawniczą. Pierwsze dwa lata spędziła w Wydawnictwie Santorski & Co, kolejne trzy - w wydawnictwie Świat Książki. W latach 2011- 2014 pracowała w Edipresse Polska S.A. jako Product Manager Platformy Parentingowej. Z Wydawnictwem Zielona Sowa związana jest od września 2014 roku.
-
Jędrzej Chojnacki
Ilustrator i grafik komputerowy, członek Krakowskiego Stowarzyszenia Komiksowego. W wolnym czasie tworzy krótkie komiksy internetowe o charakterze satyrycznym.
-
Anna Maria Czernow
Badaczka literatury dla dzieci i młodzieży, krytyczka literacka. Od 2015 roku prezeska Polskiej Sekcji IBBY. Autorka wielu artykułów poświęconych literaturze dla dzieci i młodzieży publikowanych w tomach zbiorowych i czasopismach branżowych. Stypendystka Internationale Jugendbibliothek w Monachium. Jej zainteresowania naukowe to między innymi: teoria literatury dla młodego odbiorcy, klasyka anglosaskiej i skandynawskiej iteratury dla dzieci oraz fantastyka XIX, XX i XXI w.
-
Dom Wydawniczy MAŁA KURKA
MAŁA KURKA wykluła się w 2010 roku. Początkowo wydawnictwo skupiło się na prozie dla dorosłych, jednak prędko okazało się, że nazwa wydawnictwa zobowiązuje i nieuchronnie prowadzi w stronę literatury dla dzieci. Książki MAŁEJ KURKI zawsze poruszają tematy trudne i ważne, choć sposób ich przedstawienia bywa zabawny.
-
Iwona Haberny
Założycielka Agencji Promocyjnej OKO istniejącej od 2000 roku w Krakowie. Specjalizuje się w organizacji i promocji wydarzeń kulturalnych na zlecenie podmiotów polskich i zagranicznych. Od czterech lat organizuje Międzynarodowy Festiwal Literatury Dziecięcej „Rabka Festival”. Zrealizowała multimedialne projekty literackie dla młodzieży: „Tuwim: słowo-muzyka-taniec”, „W pustyni i w puszczy – edukacyjna gra planszowa zintegrowana z internetową platformą wiedzy” oraz projekt „Złapać Pegaza w Krakowie” – literacka aplikacja mobilna. Na zlecenie Instytutu Książki zajmowała się organizacją szkoleń dla bibliotekarzy. Jako trener, prowadziła szkolenia dotyczące niestandardowych metod promocji czytelnictwa dla w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Gorzowie, Tarnowie oraz w Warszawie. Pracowała jako szef działu promocji w Znaku (1996-2000) i w Wydawnictwie Literackim (2004-2012). Absolwentka polonistyki i historii (Uniwersytet Jagielloński).
-
Michał Jankowski
Absolwent Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, pracownik dwóch krakowskich bibliotek publicznych. Pomysłodawca, współzałożyciel, a także koordynator Małopolskiego Studia Komiksu Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie. Członek Krakowskiego Stowarzyszenia Komiksu.
-
Aleksandra Kaczmarek
Starszy bibliotekarz, pracownik Działu Metodyki, Analiz i Promocji Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach, absolwentka studiów magisterskich na kierunku Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego. W MBP w Katowicach zajmuje się głównie promowaniem i rozszerzaniem bibliotecznego zasobu gier planszowych oraz wykorzystaniem ich w pracy bibliotekarzy, prowadzeniem profili Biblioteki w mediach społecznościowych czy organizowaniem i prowadzeniem spotkań autorskich oraz imprez tematycznych odbywających się w filiach Biblioteki. Prywatnie interesuje się grami planszowymi (głównie eurosucharami), komiksami i kinem współczesnym, mediami społecznościowymi oraz literaturą faktu.
-
Izabela Kochańczyk
Zastępca dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach, dr nauk humanistycznych w dziedzinie bibliologii, w bibliotece pracuje od ponad 20 lat, bogate doświadczenie zebrała podczas wieloletniej pracy instruktora Działu Instrukcyjno-Metodycznego przy promocji, projektowaniu graficznym oraz organizacji pracy sieci MBP i realizacji licznych wydarzeń kulturalnych.
-
Marcin Korzeniecki
Gliwiczanin, ojciec sześcioletniej Kasi i trzyletniego Tomka, których wprowadza w świat gier od najmłodszych lat. Grami planszowymi zajmuje się od lat dziesięciu. W 2008 roku pisał pierwsze recenzje dla magazynu Świat Gier Planszowych, którego portal internetowy współtworzy do dziś. Współzałożyciel Stowarzyszenia Gier Planszowych Gambit w Gliwicach i projektu Unpub pomagającego młodym autorom gier.
-
Marta Kryś
Kierownik Działu Instrukcyjno-Metodycznego Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach, mgr filologii polskiej, ukończyła podyplomowe studia bibliotekoznawcze, w bibliotece pracuje od 8 lat, jest członkiem ogólnopolskiej sieci LABIB, w 2015 r. była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Inicjatorka wielu oryginalnych projektów kulturalno-edukacyjnych. Otrzymała tytuł Bibliotekarz Roku 2016.
-
Let’s Play
Sklep Let's Play powstał z pasji do planszówek i chęci propagowania tego sposobu spędzania czasu. Mieści się on na miechowickim osiedlu i pozwala na korzystanie z wypożyczalni, w której jest dostępne ponad 200 tytułów gier planszowych jak również zaprasza wszystkich do grania na miejscu przy wygodnym stole.
-
Adam Łata
Pomysłodawca i założyciel BeCeKowego Pokoju Gier. Każdą wolną chwilę lubi spędzać nad planszą lub z kartami w ręku.
-
dr Natalia Pamuła-Cieślak
Adiunkt w Instytucie Informacji Naukowej i Bibliologii UMK. Autorka monografii naukowej poświęconej edukacyjnym aspektom zagadnienia Ukrytego Internetu. Zainteresowania naukowe skupia wokół wyszukiwania informacji i oceny jej jakości, edukacji informacyjnej oraz otwartości nauki. Ponadto zawodowo zajmuje się zagadnieniami promocyjnymi i wizerunkowymi Wydziału Nauk Historycznych UMK. Autorka i tutorka kilku szkoleń e-learningowych skierowanych do bibliotekarzy i specjalistów informacji (BibWeb, Login: Biblioteka, Infobroker). Redaktorka grupy polskiej w Directory of Open Access Journals. Ponadto wolontariuszka i społeczniczka zaangażowana w sprawy miejskie. Miłośniczka kotów, sosen, Toskanii i audiobooków.
-
Pionkolandia
Klub gier planszowych założony 1 stycznia 2011 roku w Szkole Podstawowej Nr 2 w Sztumie przez Sławomira Wiechowskiego i Marlenę Nowosielską. Pionkolandia to innowacyjna edukacja za pomocą nowoczesnych gier planszowych, która ma pomóc dzieciom, młodzieży, oraz dorosłym, w rozwoju najistotniejszych kompetencji, które pozwala odkrywać pasje, radzić sobie z manipulacją społeczną, podejmować decyzje, logicznie i analitycznie, ale także oryginalnie i twórczo myśleć, działać w zespole. Naszym celem jest ukazanie alternatywnych form spędzania czasu wolnego. Organizujemy wiele turniejów, konkursów festiwali z grami planszowymi o zasięgu ogólnopolskim. Prowadziliśmy zajęcia w szkołach, noce z grami. Prowadziliśmy również szkolenia, warsztaty o tematyce gier planszowych i ich wykorzystaniu w edukacji dla nauczyciel z innych szkół. Zajmujemy się również tworzeniem i wydawanie gier planszowych. Realizujemy wiele projektów grantowych. Współpracujemy w wieloma wydawnictwami w Polsce, a w szczególności z Miastem i Gminą Sztum, Sztumskim Centrum Kultury oraz Bankiem Spółdzielczy w Sztumie. Po 6 latach Pionkolandia jest największym klubem w Polsce, w swoich zasobach posiada ponad 1700 gier. Cotygodniowe spotkania z grami w szkole cieszą się ogromnym zainteresowaniem, uczęszcza na nie ponad setka uczniów. Dzięki Pionkolandii uczniowie nabywają umiejętności wolontariackie.
-
Planszopernik
We wrześniu 2012 r. przy Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika powstał Klub Gier Planszowych „Planszopernik”. Początkowo do klubu należało około 20 uczniów. W ciągu kolejnych lat Klub się rozrósł: Aktualnie do Klubu należy około 70-80 uczniów. Zajęcia Klubu odbywają się raz w tygodniu – osobno dla uczniów klas 1-3 i klas 4-7. Dodatkowo raz w miesiącu dla rodziców, nauczycieli i absolwentów organizowany jest Games Room. Od 2012 r. Planszopernik organizuje Festiwal Gier Planszowych, w którym uczestniczą uczniowie szkół bytomskich – około 300 uczniów. Członkowie Klubu biorą udział w konwentach i imprezach planszówkowych na terenie miasta i okolic, np.: Bebok czy Pionek. Od dwóch lat – Planszopernik organizuje Rodzinne Planszogranie – przeznaczony tylko dla rodzin, Integracyjny Festiwal Gier Planszowych „grajmy” dla uczniów niepełnosprawnych, oraz HarcPlanszę w Lublińcu dla harcerzy. Członkowie Planszopernika stworzyli grę „Tajemnicę Srebrnego Miasta” opartą na bytomskich legendach średniowiecznych. Opiekunem Klubu i jego założycielem jest Bartek Zbączyniak.
-
Wojciech Rzadek
Game Designer, Product Manager, Trener. Z wykształcenia tłumacz i pedagog, magister filologii romańskiej UJ. Właściciel firmy ADMONDO, zajmującej się projektowaniem gier oraz szkoleniami w połączeniu z szeroko pojętą rozrywką interaktywną dla biznesu. Od 2015 współpracuje też z wydawnictwem FoxGames jako wydawca gier planszowych. Jest autorem czterech gier planszowych obecnych na rynku gier : „Rice Wars”, „Abetto”, „Astro Jam” oraz „W pustyni i w puszczy”
-
Małgorzata Swędrowska
Pedagog, trener, animator warsztatów literackich. Wykłada na UAM, prowadzi szkolenia dla nauczycieli, bibliotekarzy, rodziców, przygotowuje warsztaty dla dzieci, moderuje spotkania autorskie. Twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego, czyli smakowania literatury wszystkimi zmysłami, nominowana przez Polską Sekcję IBBY do nagrody za upowszechnianie czytelnictwa w 2016. Autorka artykułów metodycznych dla nauczycieli (Bliżej Przedszkola, Uczyć lepiej, E.Pedagogika.pl, Przedszkole. Miesięcznik Dyrektora, moj@klanza) oraz książek: Nauka czytania i pisania przez ćwiczenia i zabawy grafomotoryczne oraz Elementarz w podskokach.
-
Sławek Wiechowski
Nauczyciel, informatyk, fotograf, a prywatnie wielki miłośnik planszówek. Propagator wykorzystania gier planszowych w edukacji dzieci i młodzieży. Założyciel klubu ,,Pionkolandia". Autor i projektant gier planszowych. Szkoleniowiec, prowadzi szereg szkoleń i wykładów w całej Polsce z wykorzystania gier w edukacji. Jest również animatorem kultury oraz organizatorem szeregu imprez kulturalnych. Od 2014 roku członek Kapituły Nagroda Gra Roku.
-
Wydawnictwo Poławiacze Pereł
Niezależne wydawnictwo, specjalizujące się w książkach dla dzieci i młodzież, poruszających kwestie współczesne. Przełamujące stereotypy i poszerzające horyzonty. Ważna treść w pięknej formie - ciekawe książki w pięknej szacie graficznej.