Nie-zwykli
Wielokulturowy Śląsk
Biblioteczny Klub Seniora
Newsletter
Czytelnicy - podróżnicy
Czytaj dla odmiany
Klub Gier Planszowych
Czytanie na dywanie
Lato z Książką 2018
Laboratorium Sztuki - zajęcia literacko - artystyczne

opacotwarcie strony ibuk w nowym okniebip logo

otwarcie strony urzędu miasta w nowym oknieskup

opacotwarcie strony ibuk w nowym okniebip logo

otwarcie strony urzędu miasta w nowym oknieskup

opacotwarcie strony ibuk w nowym okniebip logo

otwarcie strony urzędu miasta w nowym oknieskup

Planszówki w F.17

Rozmiar:

Plakat promującyOd 11 marca 2016 roku w Filii nr 17 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach (ul. Krzyżowa 1, Katowice-Dąb) dostępne są gry planszowe.
W bibliotecznym Centrum Gier Planszowych mamy dostępne tytuły o różnym stopniu zaawansowania, więc wszyscy entuzjaści, zarówno doświadczeni, jak i początkujący w świecie gier, na pewno znajdą coś dla siebie.

Co najważniejsze, by zagrać trzeba być czytelnikiem Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach, mieć przy sobie kartę biblioteczną, wskazać interesujący tytuł, zasiąść przy jednym ze stolików i… grać.

Gry dostępne są na miejscu w Filii nr 17, w godzinach pracy Biblioteki, czyli od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 19.00 oraz w soboty od 9.00 do 15.00.

 

Regulamin udostępniania gier 

Gry dla początkujących

  • 5 sekund Junior
    Przygotowane specjalnie z myślą o najmłodszych gra-czach wydanie gry 5 sekund! Gracze ustawiają na środku pudełko z kartami i losują pytanie, na które od-powiada gracz siedzący na Gorącym Krześle. Kiedy usłyszy pytanie, wystartuje czasomierz odmierzający dokładnie 5 sekund przeznaczonych na udzielenie 3 poprawnych odpowiedzi.
    Liczba Graczy: 3-6
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: 
    ok. 30 minut

  • Biznes po polsku
    Zabawna i emocjonująca gra, której scenariusz i zasady związane są ze światem finansów, obrotem kapitału i strategią inwestowania. Grając w "Biznes po polsku" możecie poznać smak ryzyka, satysfakcję z udanej transakcji, ale poznacie też gorycz porażki, utraty kapitału, a niekiedy klęskę całkowitego bankructwa.

    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: 
    ok. 60 minut

  • Bierki
    Gra polegająca na wyrzuceniu stosu dziwacznie zakończonych wideł, haków, łopat, bosaków i trójzębów, a następnie na wyciąganiu pojedynczych sztuk w taki sposób, aby nie poruszyć pozostałych. Gra ćwiczy koordynację ruchową, koncentrację i silną wolę.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Boost
    Każdy z graczy otrzymuje stos kart, a na każdej z nich narysowany jest jakiś obrazek. Na dany sygnał gracze odsłaniają wierzchnią kartę ze swojego stosu i próbują znaleźć określenie kategorii, która połączy co najmniej dwie spośród odsłoniętych kart.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 10 minut

  • Cardline Zwierzęta
    Aby bawić się w Cardline - Zwierzęta, nie musicie znać szczegółowych informacji dotyczących zwierząt, a jedynie  kierować się przeczuciem i własnymi podejrzeniami!
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Chińczyk; Myszki
    Chińczyk to tradycyjna gra planszowa, której celem jest jak najszybsze okrążenie planszy i wprowadzenie swoich pionków do „domku”, zanim zrobią to prze-ciwnicy. Myszki to prosta gra dla najmłodszych, w której wygrywa ten, kto pierwszy przejdzie przez wszystkie pola toru gry pokonując wszystkie napotkane przeszkody.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Chińczyk; Trylma
    Chińczyk jak wyżej. Trylma jest grą wymagającą od graczy logicznego myślenia i wytężenia wyobraźni.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut


  • Cortex dla dzieci
    W Cortex dla Dzieci od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 15-20 minut


  • Curling
    Dwie drużyny naprzemiennie ślizgają specjalne kamienie po planszy.  Drużyna, która będzie bliżej celu, zdobędzie punkty. Każde zagranie to dreszczyk emocji i salwy śmiechu.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 30 minut


  • Detektyw; Zoo
    Uczestnicy „Detektywa” wcielają się w rolę słynnego detektywa, który pomaga policji wytropić i złapać czterech groźnych przestępców. W grze "ZOO" jej uczestnicy wybierają się na spacer po ZOO. Gracze, którzy będą zwiedzać ZOO najdłużej, opuszczą je zrelaksowani i zadowoleni.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 10-20 minut


  • Detektyw Pozytywka na tropie
    Pomóż detektywowi Pozytywce odnaleźć ukryte przedmioty. Wykaż się dobrą pamięcią i umiejętnością podejmowania ryzyka. I unikaj pana Mietka - przegoni każdego, kto napatoczy mu się pod miotłę!
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 20 minut

  • Dobble
    Wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z nich kładzie na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która leży na stole. Symbol nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą!
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 5-10 minut

  • Domino edukacyjne
    Gracze na przemian dokładają do kostek domina pasujące elementy – liczby lub obrazki. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kostek.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Dr Eureka
    Wprawcie w ruch plastikowe fiolki i kolorowe molekuły, niczym prawdziwi naukowcy przekroczcie progi magicznego laboratorium! Waszym zadaniem jest jak najszybsze stworzenie układu kulek, identycznego jak ten przedstawiony na karcie zadania. Ale, uwaga! Kulki nie mogą dotknąć Waszych rąk.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Flagi Mini gra
    Tradycyjna gra „memo”, która uczy jednocześnie jak wyglądają flagi państw.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 3 lat
    Czas gry: ok. 10 minut

  • Fun Farm
    Zwierzaki uciekły z farmy! Musisz sprowadzić je z powrotem, nim wpadną w tarapaty. Dokonaj tego szybciej, niż inni gracze i zbierz ich jak najwięcej! Fun Farm to niezwykle wciągająca gra dla całej rodziny. Trzeba tylko mieć bystry wzrok, czujny umysł i szybkie dłonie!
    Liczba Graczy:
    2-10
    Preferowany wiek graczy:
    od 6 lat
    Czas gry: ok.
    10 minut

  • Gorący ziemniak familijny
    Kto z Was potrafi najszybciej myśleć pod presją czasu? Przygotujcie się, bo zaraz to sprawdzicie. W tej grze masz tylko kilka chwil, by wymyślić odpowiedź na pytanie i rzucić Gorącego Ziemniaka przeciwnikowi. Pozbądź się Ziemniaka zanim upłynie czas.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut


  • Halli Galii
    Wielka sałatka owocowa z bananami, truskawkami, limonkami i śliwkami! Każdy gracz kolejno odwraca kartę zmieniając skład sałatki. W chwili, gdy odkryte karty pokażą dokładnie 5 owoców tego samego rodzaju, pierwszy gracz, który zadzwoni dzwonkiem, wygrywa wszystkie odkryte karty. Gra świetnie nadaje się do nauki liczenia i wyrabia spostrzegawczość.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 15 minut


  • Hop! Hop!
    1-osobowa gra logiczna dla dzieci i dorosłych. W skład gry wchodzi aż 40 kart z zadaniami o różnym poziomie trudności: od początkującego do eksperta. Zadaniem graczy jest takie przeskakiwanie żabkami, aby na planszy pozostała tylko jedna - czerwona żabka. Gra wymaga dokładnego zaplanowania kolejnych ruchów.
    Liczba Graczy: 1
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat

  • Kalambury
    Znana i lubiana gra w odgadywanie haseł.
    Liczba Graczy: 4+
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Karty do gry
    Klasyczna talia kart (52 sztuki)
    Liczba Graczy: 1+
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: -


  • Kingdomino
    Wspaniała gra taktyczno - strategiczna dla całej rodziny, bazująca na mechanice domino, w której gracze tworzą królestwo wokół swojego zamku za pomocą kolorowych kafli, które pasują do siebie jedną z części. W trakcie rozgrywki będziemy dbać, by nasze królestwo nie było zbyt małe, lecz także, by nie rozrosło się ponad miarę oraz stawiać na tak powstałej planszy specjalne budynki!
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 20 minut


  • Kot Stefan
    Małe myszy zjadają się pysznym serem. Lecz uwaga! W pobliżu czai się Stefan! Jeżeli zauważy myszy, czym prędzej postara się je złapać. Kto będzie szybszy? Kot czy myszy? Jeden gracz jest kotem i bierze drewniany kubeczek. Pozostali gracze układają swoje myszy na serze i trzymają je za ogonki. Gdy na kostce wypadnie symbol kota, gracz z kubeczkiem stara się złapać jak najwięcej myszy. Gracze, którzy się zagapili i nie uciekli w porę, tracą punkty.
    Liczba Graczy: 3-6
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 15 minut


  • Kot w worku
    Elementy z grubej tektury umieszczone są w woreczku, dziecko za pomocą dotyku musi rozpoznać, co przedstawia wylosowany element. Jak odgadnie umieszcza żeton na planszy, na takim samym obrazku jak wylosowany.
    Liczba Graczy: 1-6
    Preferowany wiek graczy: od 3 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Kotobirynt
    Ciemną nocą grupa małych kotków (i całkiem sporych kotów) zgubiła się w plątaninie dachów i uliczek nocnego miasta. Chyba pomożesz im znaleźć drogę do kochających opiekunów, prawda? Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów (punkty znajdują się na kartach Kotów). Gracz zdobywa kartę Kota, jeśli uda mu się stworzyć wolną od przeszkód ścież-kę prowadzącą od Kota do Opiekuna.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Krzyżówkowy zawrót głowy
    Gra polega na układaniu wyrazów z wylosowanych puzzli.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 45 minut

  • Listonosze
    Dzień już dawno się rozpoczął, ale poranna poczta nie dotarła jeszcze do wyczekujących odbiorców. Zostań jednym z miasteczkowych listonoszy i czym prędzej wyrusz w plątaninę zaułków i uliczek. Weź udział w niezwykłym wyścigu: wyprzedź rywali, doręcz wszystkie swoje listy i zdobądź tytuł najlepszego listonosza! Aby wygrać, będziesz musiał wykazać się sprytem, dobrze planować trasę oraz trafiać na pomocne karty losu. Nie pozwól by ktokolwiek zostawił cię w tyle!
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Łamigami
    Łamigami to doskonała gra logiczna, oryginalne połączenie łamigłówki z japońskim origami. Ćwiczy szare komórki i świetnie rozwija wyobraźnię przestrzenną. Cel – z jednej strony czarne kwadraty, z drugiej białe.100 ciekawych zadań podzielone na 4 poziomy trudności.
    Liczba Graczy: 1
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat

  • Łap psiaka
    Szalone psiaki rozbiegły się po okolicy. Którego złapać w pierwszej kolejności? Wykaż się sprytem i złap najwięcej psiaków, a wygrasz! Tylko uważaj – bardzo łatwo o pomyłkę! Rozłóżcie na stole 30 kart psiaków. Każdy dostaję jedną kartę na start. Wszyscy gracze w tym samym czasie rozpoczynają zbieranie kolejnych psiaków - muszą być takie same jak te, które widnieją na naszych kartach, lub różnić się od nich tylko jedną cechą. Gracz, który się pomyli, traci wszystko. Ten, kto zbierze najwięcej psiaków, wygrywa!
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Łap zwierzaki
    Zwierzaki opuściły gospodarstwo i postanowiły pohasać po łące. Zadaniem graczy będzie łapanie zwierząt - im więcej złapią, tym więcej punktów uda się zdobyć.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Mały Książę. Droga do gwiazd
    W grze wyruszasz w wielką podróż z domku Dziadka na planetę Małego Księcia. Przesuwaj swój pionek po podniebnej trasie, zbierając gwiazdy.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Memos
    Odwróć kartoniki obrazkami do dołu i postaraj się odnaleźć jak najwięcej par.
    Liczba Graczy: 1-2
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 10 minut


  • Mistakos
    Gra zręcznościowa i świetna zabawa dla graczy w każdym wieku. To wyjątkowa gra, w której o zwycięstwie nie decyduje szybkość, ale precyzja i skupienie. Gra rozwija zdolność koncentracji uwagi oraz sprawność manualną, uczy cierpliwości i działania z namysłem. 
    Liczba Graczy: 1-3
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Mistrz Słowa
    W trakcie swojej kolejki każdy z graczy stara się jak najszybciej ułożyć słowo z literek znajdujących się na wyrzuconych z kubka kostkach.
    Liczba Graczy: 2-10
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-45 minut

  • Mrówki
    Twoim zadaniem jest odnajdywanie małych mrówek w wielkim mrowisku. Nie będzie to jednak takie łatwe, ponieważ mrówki są w różnych kolorach i mają różne numery - będziesz musiał jak najszybciej odnaleźć tę właściwą! Wygra gracz, który odnajdzie najwięcej mrówek.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 20 minut

  • No co tam?
    Prosta i szybka rodzinna gra logiczna, w której uczestnicy rozgrywki starają się zgromadzić jak najwięcej ptaków na jednym drucie, szybciej i sprawniej niż reszta graczy! Więc… no co tam? Zagramy?
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Nogi stonogi
    Elementy gry wykonane są z grubego kartonu, dzięki czemu gra jest niemal odporna na działanie małych rączek. Kolorowe, przyjemne ilustracje oraz wesoły temat gry sprawią, że maluchy z przyjemnością spędzać będą czas w towarzystwie sympatycznych stonóg. Podczas gry naszym zadaniem będzie ułożenie jak najdłuższej stonogi.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 10 minut

  • Palce w pralce
    Gra, w której gracze klaszczą w rytm klasycznego utworu We Will Rock You. Jednocześnie pokazują gesty, które mają na swoich kartach i przekazują kolejkę dalej. Wywołany gracz musi odpowiedzieć swoim gestem i przekazać kolejkę do kolejnej, wybranej osoby.
    Liczba Graczy: 4-12
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 5-30 minut

  • Pędzące żółwie
    Doskonała gra planszowa dostarczająca wiele zabawy małym jak i dużym. Sympatyczne, dziecięce grafiki oraz karty oparte na symbolach pozwolą usiąść przy grze nawet bardzo małym planszówkowiczom. A "pędzące" żółwie, zwłaszcza te jedne na drugich, rozbawi nie jednego dorosłego. Pokochasz tę grę!
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 20 minut

  • Pic na wodę!
    Stajesz się Artystą albo Fałszerzem. Na początku gry wszyscy otrzymują tajne karty z rolami. Większość ról to Artyści, ale pośród nich ukryje się jeden lub dwóch naśladowców. Następnie odsłaniany jest temat wystawy i wszyscy starają się jak najszybciej narysować proste obrazki…
    Liczba Graczy: 3-8
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 10 minut
    Dostępność: TAK

  • Piraci; Dziki Zachód
    "Piraci" i "Dziki zachód" to dwie gry planszowe, oparte na bardzo prostych zasadach. W tych grach wygrywa ten, kto pierwszy postawi swój pionek na ostatnim polu trasy. Po drodze gracze napotykają na wiele trudności i przeszkód, dzięki czemu gra jest bardzo emocjonująca i zapewnia doskonałą zabawę nie tylko dla dzieci.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Podaj dalej
    Podaj dalej! to rysowany głuchy telefon, jeśli pierwszy i ostatni obrazek w szkicowniku się zgadzają to znaczy, że gracze prawidłowo odgadywali hasła. Jeśli nie? No cóż - wtedy na pewno do łez rozbawi was ciąg myślowy i prześmieszne rysunki stworzone przez graczy pod presją czasu. W efekcie waszych starań powstanie w każdym szkicowniku ciąg skojarzeń kolejnych osób.
    Liczba Graczy: 4-8
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Polak Mały
    Gra za pomocą puzzli – które można również wykorzystać do zabawy w memory – zapoznaje z polskimi symbolami narodowymi: flagą, herbem i słowami hymnu.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Pomysłówka
    Skup się, wytęż wzrok i odnajdź poszukiwane słowo! Znalazłeś je? Szybko, połóż swoje żetony na planszy! Wygrywa ten gracz, którego żetony zdominują planszę!
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Potworne przepychanki
    Gracze rzucają kością co turę, a następnie wpychają wybranego potwora na arenę, próbując jednocześnie nie poruszyć stworów, które już się tam znajdują. To niełatwe zadanie, bo do popychania potworów nie wolno używać dłoni, a jedynie dwóch specjalnych popychaczek.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Potwory do szafy
    Nie możesz zasnąć? Boisz się potworów! Zagraj i przegoń je do szafy! Zobacz jaką masz znakomitą pamięć!
    Liczba Graczy: 3-8
    Preferowany wiek graczy: od 3 lat
    Czas gry: ok. 10 minut

  • Poznajemy zawody
    Gra – loteryjka ucząca nazw zawodów wraz z charakterystycznymi dla nich narzędziami pracy.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 3 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Przyjęcie u Śnieżki
    Śnieżka urządziła przyjęcie dla swoich przyjaciół. Czeka juz tylko na krasnoludki, które właśnie wracają z kopalnie. Pomóż im jak najszybciej dotrzeć do domku. Droga daleka, a Śnieżka już czeka.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Quiz geograficzny Dookoła świata
    Wyrusz w podróż dookoła świata. Poznaj najbardziej egzotyczne kraje, zdobywając wiele przydatnych informacji na ich temat. Zacznij przygodę od podróży palcem po mapie. Kto odwiedzi więcej państw, zostaje zwycięzcą. Odpowiadaj na pytania, poznawaj stolice i flagi, odkrywaj ciekawostki.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Quiz Historia Polski
    Na 191 kartach znajdują się 764 pytania i 1528 odpowiedzi. W trakcie gry jej uczestnicy poruszają się pionkami po torze planszy i odpowiadają na pytania z wyciągniętych kart, w zależności od koloru pola na którym postawili swój pionek.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Quiz Lektury Między wierszami
    Gra pozwala poznać i powtórzyć wiadomości z literatury wg programu nauczania języka polskiego starszych klas szkoły podstawowej oraz I - III gimnazjum.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Quiz o Europie
    Fascynująca gra i świetna zabawa, w trakcie której uczestnicy odpowiadają na pytania o Europie. Gracze mogą odpowiadać na 388 pytań z 97 kart, a do wyboru mają 1164 odpowiedzi. Tematami pytań i odpowiedzi są: historia, geografia i przyroda, nauka i technika oraz kultura i sztuka Europy.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Quiz przyrodniczy z wesołymi zagadkami
    Gra uczy logicznego myślenia, kojarzenia faktów, rozumienia ze słuchu i jest także ciekawą alternatywą nauki o przyrodzie. Oprócz cech edukacyjnych zestaw skłania dzieci do pozytywnej rywalizacji w grupie.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Ratuj króliczki
    Ratuj Króliczki to gra-zabawka, która uczy rozpoznawania kolorów oraz liczenia. Bardzo duże drewniane elementy i proste zasady sprawiają, że gra świetnie nadaje się dla najmłodszych dzieci.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 3 lat
    Czas gry: ok. 10-15 minut


  • Rycerstwo/Piracki skarb
    Gracze, którzy wybiorą planszę do gry w Rycerstwo, przeniosą się do świata, w którym żyły smoki i tajemni-cze potwory, a czarowników było bez liku. Pośród zie-lonych lasów, strzelistych gór i lustrzanych jezior czeka na Ciebie przygoda i ważne zadanie do wykonania - musisz uwolnić królewnę z groty groźnego smoka, za-nim dotrą do niej inni rycerze. Gracze poruszają się po planszy pionkami - figurkami, które po drodze napotka-ją na pola mające czarodziejską moc.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Scrabble
    W tej najpopularniejszej na świecie grze słownej liczy się każde słowo! Przy całej swej prostocie gra niesłychanie wciąga. Jest znakomitym polem do pasjonujących pojedynków tęgich głów, a także do relaksujących rozgrywek.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30-60 minut

  • Scriba
    Scriba to dwie różne wersje najatrakcyjniejszej i najbardziej emocjonującej gry słownej. Łączy w sobie cechy gier logicznych, strategicznych i losowych. Zasady gry uczą i zmuszają graczy do używania poprawnych form gramatycznych. Uczestnicy gry poszerzają swe słownictwo. To gra dzięki której ćwiczy się koncentrację, logiczne myślenie i wyobraźnię.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-60 minut

  • Segreguj śmieci
    Gracze przemierzają planszę przedstawiającą miasteczko i do swoich samochodzików - śmieciarek zbierają odpady. Część śmieci, to posegregowane puszki, butelki lub makulatura, inne niestety są wymieszane. Śmieci posortowane gracz zawozi do przetwórni wytwarzających z nich nowe towary. Gra ma na celu w uproszczony sposób pokazać najmłodszym, że warto segregować odpady.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Słówka
    Słówka to wyjątkowa gra słowna, w której wyrazy układamy we wszystkich kierunkach. Gracze losują literki, umieszczone na sześciokątnych żetonach. Następnie tworzą z nich słowa, układając je na planszy. Gracz, który otoczy literkami pole bonusowe, zdobywa dodatkowe punkty.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: do 8 lat
    Czas gry: ok. 30 minut


  • Spamiyntej ślonski słowa
    Śląska wersja „memo” – popularnej gry pamięciowej, która uczy jednocześnie śląskiej gwary. 
    Liczba Graczy: 1+
    Preferowany wiek graczy: -
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Story Cubes
    Dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Rzuć wszystkimi dziewięcioma kostkami. Rozpocznij swoje opowiadanie od "Dawno, dawno temu", a następnie opowiedz historię w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Jedyne co cię ogranicza, to twoja wyobraźnia.
    Liczba Graczy: 1+
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 2-20 minut

  • Story Cubes. Muminki
    To samo co wyżej, tylko obrazki na kostkach są ściśle powiązane ze światem Muminków.
    Liczba Graczy: 1+
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 2-20 minut

  • Super biznes; Winda
    To gra, która umożliwia prowadzenie ”własnych interesów” z odrobiną ryzyka. Celem gry jest zdobycie przez grających największego ”majątku” poprzez dokonanie najkorzystniejszych transakcji handlowych.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Super Farmer
    Ostrożnie szacuj ryzyko i zostań Superfarmerem! Gra rozwija umiejętności matematyczne. Uczy najmłodszych graczy sztuki przewidywania i podstaw ekonomii Jesteś farmerem, hodujesz zwierzęta. Twoje stado wciąż rośnie. Ale musisz uważać! W okolicy grasują lis i wilk. Twoje zwierzęta mogą stać się dla nich cennym łupem.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Śpiące królewny
    Gdy zanurzysz się w fantastyczną krainę rodziny Evartsów, odnajdziesz grę, która pomoże Ci rozwijać pamięć, budować strategię i poznawać podstawową arytmetykę. Uważaj jednak na działanie Mikstur usypiających, aby przypadkiem nie uśpić wszystkich graczy!
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Taboo Junior
    Oto kultowa gra w wersji dla najmłodszych! Posiada ponad 400 słów dobranych z myślą o najmłodszych graczach. Zdobywaj punkty za każde prawidłowo odgadnięte hasło, ale unikaj słów TABOO, inaczej usłyszysz piszczałkę i stracisz punkt!
    Liczba Graczy: 4+
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut


  • Tata miś
    W trakcie malowania swojego igloo małe niedźwiadki pobrudziły się farbami. TATA MIŚ natychmiast zarządził kąpiel. Który niedźwiadek najszybciej pokona trasę po krach i pierwszy wyszoruje futro? Gracze poruszają misie za pomocą specjalnych kostek. Sami decydują jak prędko biegnie ich miś.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 20 minut

  • Time's up Family
    Podczas pierwszej rundy, gracz animator stara się, aby członkowie jego drużyny odgadli jak najwięcej słów z kart w ciągu 40 sekund. W drugiej rundzie, rozgrywka przebiega w podobny sposób, ale animator może wypowiedzieć tylko jedno słowo, a jego drużyna może podjąć tylko jedną próbę odgadnięcia każdej karty. W trzeciej rundzie animator ma prawo podpowiadać jedynie gestem, nucąc melodię, albo wydawać dźwięki.
    Liczba Graczy: 4-12
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-45 minut
    Dostępność: TAK

  • Tokio Express
    Szybka, imprezowa i zabawna gra, w której przyjdzie się Wam zmierzyć z niełatwym zadaniem. Otóż rozgrywkę będziecie toczyć w parach, gdzie jeden z Was będzie wcielał się w rolę naczelnika, a drugi w podróżnych. Harmider, śmiech to rzeczy, które z pewnością będą Wam towarzyszyć w trakcie samej rozgrywki. Dodatkowe fajne, małe metalowe pudełko, pozwoli Wam zmieścić grę w kieszeni w drodze na imprezę.
    Liczba Graczy: 4-8
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 20 minut


  • Twister Shuffle
    Usiądźcie w kole i ciągnijcie karty wykonując znajdujące się na nich polecenia komu uda się utrzymać przy sobie karty aż do końca rozgrywki wygrywa.
    Liczba Graczy: 2+
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 10 minut

  • Uga Buga
    Gracze wcielają się w prehistorycznych jaskiniowców wybierających nowego przywódcę plemienia. Przekonaj innych, że to Ty jesteś godzien tego by być głosem plemienia! Za pomocą kart, na których zawarto sylaby składamy pełne zdania starając się zapamiętać, jakich słów użyli przeciwnicy.
    Liczba Graczy: 3-8
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 20 minut

  • Warcaby
    Celem gry jest zbicie wszystkich pionów przeciwnika albo zablokowanie wszystkich, które pozostają na planszy, pozbawiając przeciwnika możliwości wykonania ruchu.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut

  • Wielka podróż z Martyną Wojciechowską
    Gracze przemierzają świat razem ze znaną podróżniczką, Martyną Wojciechowską. Pokonując oceany i kontynenty, odpowiadają na pytania związane z miejscami postoju. Podczas wędrówki mogą poznać również ciekawe historie, łączące się z różnymi miejscami na kuli ziemskiej, które przeżyła i opisała specjalnie dla nich Martyna Wojciechowska.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Wiewióry
    Wiewióry wydają się być zwodniczo nieskomplikowaną grą. Między Twoją Wiewiórą, a orzeszkiem znajdują się tylko trzy kafelki, a jedyne co Ty musisz zrobić, to po kolei powiedzieć, co znajduje się na ich odwrocie.
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 6 lat
    Czas gry:
    ok. 15 minut

  • Wymyśl to!
    Myśl szybciej, bo inaczej Twoi przeciwnicy Cię przegonią! Wymyśl to! jest wesołą i szybką grą na spotkania rodzinne i imprezy. W każdej turze losujesz kartę litery i kartę kategorii, po czym wszyscy ścigają się, by podać odpowiednie słowa!
    Liczba Graczy: 2-10
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 20 minut


  • Wyprawa po echo, echo...
    Tosia, Tygrys i Kubuś zapraszają Cię do przeżycia niesamowitej przygody. Wyrusz razem z nami w podróż w nieznane.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 20 minut

  • Wyścigi F1
    W tej grze każdy może zostać kierowcą Formuły 1. Można w niej przeżyć emocje wyścigów i odczuć smak walki o zwycięstwo. Każdy z graczy jedzie po torze własnym bolidem, decyduje o prędkości i stopniu ryzyka jazdy. Chcąc zwyciężyć kierowca musi pamiętać o tankowaniu i wymianie opon na pitstopie. Liczne przypadki losowe i zdarzenia, tak jak w każdym wyścigu, zwiększają jeszcze przeżycia uczestników gry.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Zostań miss świata
    W grze może brać udział od 2 do 4 uczestniczek. Każda z nich ma szansę zostać Miss Świata i wygrać. Aby to osiągnąć i stanąć na najwyższym podium, uczestniczki muszą odwiedzić 4 salony piękności, mieć szczęście w odkrytych kartach losu i rzutach kostką.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut


  • Żubr Pompik
    Gracze poruszają Pompika za pomocą specjalnych kostek i starają się odnaleźć pary takich samych zwierzątek. Utrudnieniem jest to, że zwierzątka lubią się ukrywać, a niespodziewana burza może pokrzyżować plany żubra. Dzieci będą ćwiczyć pamięć i logiczne myślenie, a przy okazji dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają w Puszczy Białowieskiej.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 20 minut


  • Żyrafometr
    Żyrafometr to gra imprezowa i edukacyjna, w której od dwóch do ośmiu graczy ma okazję stanąć przez zbiorem najróżniejszych faktów dotyczących otaczającego nas świata i wspólnymi siłami (lub grając przeciwko sobie) obstawiać, które z nich mają przypisaną najmniejszą, a które największą liczbę.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

Gry dla średniozaawansowanych

  • 111 Alarm dla Warszawy
    Akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska. Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski – Warszawę. Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza oraz lotniska polowe.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 15 minut


  • Bankrut
    Gracze wcielają się w rolę kupców handlujących towarami na targu. Wśród gwaru i krzyków wymieniają się kartami, starając się zdobyć jak najwięcej towarów. Muszą jednak handlować rozważnie, ponieważ jeden z towarów może doprowadzić ich do bankructwa.
    Liczba Graczy: 3-6
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • 303 Bitwa o Wielką Brytanię
    Jeden z graczy dowodzi RAF broniącym Wielkiej Brytanii, a drugi atakuje niemieckim Luftwaffe. Zadaniem lotnictwa Trzeciej Rzeszy jest zbombardowanie Londynu, a celem lotnictwa alianckiego powstrzymanie agresora. Każdy z graczy dysponuje różnymi samolotami za pomocą których prowadzi operację wojenną na planszy, nawiązującej do stołu dowodzenia RAF.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • 7 W obronie Lwowa
    Zadaniem 7. Eskadry Myśliwskiej jest powstrzymanie 1. Armii Konnej, która galopuje w kierunku Lwowa. Polscy i amerykańscy lotnicy starają się zatrzymać natarcie bolszewików na linii Bugu. Po raz pierwszy w historii samoloty walczą z uzbrojoną w karabiny kawalerią.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Ale Historia!
    Ale Historia! to niezwykła podróż poprzez wieki! Gracze zagłębiają się w historii Polski i naszej narodowej kultury. Odpowiadając na quizowe pytania poznają niezwykłe fakty z bogatych dziejów naszego kraju. Gra posiada 3 poziomy trudności i 2 warianty rozgrywek. Uczestnicy zabawy sami decydują na które z nich chcą odpowiadać.
    Liczba Graczy:
    2-6
    Preferowany wiek graczy:
    od 12 lat
    Czas gry: ok.
    45 minut

  • Block out
    Zagraj kartą i połóż odpowiedni klocek na szczycie budowli. Wygrasz, gdy pozbędziesz się wszystkich kart lub postawisz na szczycie wieży, dziewiąty klocek. Nie będzie to jednak łatwe... Gdy budowla się zawali, przybędzie ci kart!
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 20 minut

  • Było sobie życie
    Zabawa, w której możesz sprawdzić swoją wiedzę na temat zdrowia i ludzkiego organizmu. Cel gry jest prosty: trzeba jak najszybciej zebrać komplet żetonów z wizerunkiem Hemo.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 45 minut

  • Carcassonne
    Gracze wyciągają losowe elementy planszy i kładą na stole, układając przy sobie tak, aby stworzyć nowe zamki, rzeki, łąki. Gdy stworzysz nowy obiekt, możesz przejąć nad nim kontrolę. Celem gry jest zebranie jak największej liczby punktów na koniec gry, gdy skończą się żetony, które można układać na stole.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry: ok.
    30-45 minut

  • Cluedo
    Cluedo to klasyczna gra detektywistyczna – pierwszy raz została wydana w 1946 roku. Gracze wcielają się w śledczych dociekających, kto, gdzie i czym zabił pewnego profesora. Kto pierwszy zdobędzie (lub po prostu zgadnie) te trzy informacje – wygrywa.
    Liczba Graczy: 3-6
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry: ok.
    40-60 minut

  • Colt Express
    ok. 40-60 minut Wcielasz się w rolę bandyty próbującego obrabować pociąg... przypadkiem w tym samym czasie co inni bandyci. Twoim celem jest zebranie jak największych bogactw, zanim zgarną je inni. Rozgrywka trwa 5 Rund i toczy na trójwymiarowym modelu pociągu, na którym bandyci mogą przemieszczać się między wagonami, biegać po dachach, bić się z innymi bandytami, strzelać do nich, rabować pasażerów lub przemieszczać szeryfa. Każdy wagon jest pełen pasażerów, a Ci mają przy sobie klejnoty, walizki i torby z cenną zawartością.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 40-60 minut
     

  • Dixit Odyseja
    Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu żadnych ograniczeń. Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie.
    Liczba Graczy: 3-12
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Domek
    Wolisz mieć dużą sypialnię z ekskluzywnym łóżkiem z baldachimem czy preferujesz przestronny salon, w którym bez trudu zmieści się pianino  W ciągu dwunastu rund zbierzesz tyle kart, by zapełnić swoją planszę pokojami, wybrać kolor dachu i znaleźć miejsce na stylowe lub praktyczne dodatki, tworząc tym samym niepowtarzalny „Domek” z charakterem.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Garbage Day
    Gra znajduje się w zwariowanym pudełku w kształcie śmietnika. To epicka bitwa intelektu chytrze prowadzona pomiędzy Tobą i Twoimi współlokatorami, gdy w grę wchodzi moment wyrzucenia śmieci. Czy będziesz wystarczająco ostrożny i przebiegły by uniknąć wynoszenia śmieci?
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 20-30 minut

  • Imago
    Imago to świeże i bardzo dobre podejście do zabawy typu kalambury, ale nadające się dosłownie dla każdego. Masz hasło do pokazania i do dyspozycji 61 przezroczystych kart z prostymi elementami, za pomocą których musisz skonstruować coś, co naprowadzi innych graczy na Twoje hasło. Nakładasz proste elementy jeden na drugi, łączysz je, przesuwasz, wprawiasz w ruch - co tylko przyjdzie Ci do głowy.
    Liczba Graczy: 3-8
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Kolejka
    Gra opowiada o realiach życia codziennego w latach schyłkowego PRL. Gracze muszą wysłać swoją rodzinę do sklepów i kupić wszystkie towary z wylosowanej listy zakupów. Problem polega jednak na tym, że półki w pięciu osiedlowych sklepach są puste… Na kartach towaru przedstawiono zdjęcia sześćdziesięciu oryginalnych przedmiotów z czasów PRL.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 60 minut

  • Komiks. Gra towarzyska
    Komiks pozwala na tworzenie niesamowitych opowieści poprzez układanie kolejnych kart kadrów tak, aby powstała pełna strona komiksu. Każdy z graczy dostaje do ręki 12 dwustronnych kart i w ograniczonym czasie musi do nich wymyślić historyjkę na zadany temat.
    Liczba Graczy: 3-10
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Komisarz Wiktor
    Komisarz Wiktor ma przed sobą trudną sprawę i potrzebuje pomocy od 2 do 4 graczy, którzy podejmą wyzwanie zasiadając do tej dedukcyjnej gry. Gracze wcielą się w śledczych, którzy za pomocą kafelków z podobiznami podejrzanych będą szukać złodzieja. Zwycięzcą zostanie ten, komu uda się przyporządkować jak najwięcej cech z posiadanych rysopisów do sprawcy kradzieży. Nie będzie to łatwe, gdyż gracz próbując dowieść winy swojego podejrzanego będzie innym to zadanie utrudniał. Oczekiwana dedukcja i logiczne myślenie!
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Koncept
    Celem gry jest odgadywanie haseł pokazywanych przez innych graczy. Pokazujący nie może się odzywać ani nic pokazywać, ani rysować, do dyspozycji ma planszę z różnymi obrazkami i za pomocą znaczników będzie wskazywał te, które będą wskazówkami.
    Liczba Graczy: 4-12
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30-40 minut

  • Kroniki Archeo
    Coś dla fanów bestsellerowej serii "Kroniki Archeo", ale nie tylko! Przedstawiamy Wam grę, w której wspólnie z bohaterami książek Agnieszki Stelmaszyk wybierzecie się w niezapomnianą wyprawę dookoła świata! Uczestnicy gry podróżują po całym świecie, odwiedzając różne niezwykłe miejsca. W trakcie podróży, przy pomocy kart "Pomocy" oraz żetonów "Zagadki" i "Niebezpieczeństwa", przeżywają liczne przygody i rozwiązują arcytrudne zagadki.
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 9 lat
    Czas gry: ok.
    45-60 minut

  • Mali Powstańcy + Liberator
    Gra wprowadza młodych graczy w tematykę powstania warszawskiego, nie zawiera elementów przemocy. Gra jest próbą przeniesienia na planszę funkcjonowania Harcerskiej Poczty Polowej, która działała w czasie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili meldunki i pocztę pomiędzy oddziałami powstańczymi.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-80 minut
     

  • Mały Książę. Stwórz mi planetę
    W tej grze każdy przyjaciel Małego Księcia buduje dla niego własną planetę, dom dla jego ukochanych zwierząt (lisa, owcy, słonia i węża) i postaci, które spotkał.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 25 minut
     

  • Mamy szpiega
    Rozgrywka składa się z kilku krótkich rund. Podczas każdej rundy gracze losowo otrzymują karty z prezentacją miejsca, w którym się aktualnie znajdują... wszyscy, poza jednym, który otrzyma kartę Szpiega! Jego zdaniem będzie dowiedzieć się w jakiej lokacji toczy się runda, a zadaniem pozostałych graczy, agentów, domyślenie się, który spośród graczy jest szpiegiem.
    Liczba Graczy: 3-8
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Motto
    Jakie jest twoje życiowe motto? Czy opiera się ono na miłości, pasji, czy też na pieniądzach? Stawiasz na znalezienie „drugiej połówki”, chcesz poświęcić się swojemu hobby, a może po prostu marzysz o bogactwie? Cele osobiste mogą być wielorakie, ale w tej grze skupimy się na kilku ich wariantach – bo tylko umiejętne ich połączenie może doprowadzić do zwycięstwa! Gra w symboliczny sposób ukazuje próbę łączenia trzech ważnych życiowych wartości.
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry:
    ok. 15 minut

  • Na Grunwald!
    Tematem gry są przygotowania do wojny z Zakonem Krzyżackim. Zadaniem graczy jest zgromadzenie jak największej armii dla króla Jagiełły i zapewnienie prowiantu swoim rycerzom.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 60 minut

  • Niezłe ziółka
    Gracze wcielają się w zapalonych ogrodników, którzy starają się wyhodować najlepsze zioła a następnie przesadzić je do jednego z czterech dostępnych naczyń.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15-20 minut

  • Od Helu do Wawelu!
    Gracze wcielają się w rolę podróżników, którzy mają na celu określenie położenia miast i atrakcyjnych obiektów względem siebie. Wszystkie miejsca znajdują się w Polsce. Znajomość mapy i orientacja nawet w dobie odbiorników GPS jest bardzo przydatna. Sprawdź jak dobrze znasz mapę Polski, kontroluj czy nie zabłądziłeś i wyrusz w niezwykłą podróż grając w grę.
    Liczba Graczy:
    2-6
    Preferowany wiek graczy:
    od 10 lat
    Czas gry:
    ok. 30 minut

  • Pan tu nie stał
    Podczas gry walczyć będziesz o deficytowe towary rzucane do sklepów. Nie będzie to jednak takie łatwe, ponieważ inni gracze również marzą o butach Relax czy magnetofonie szpulowym!
    Obserwuj, co pojawia się w sklepach, w przemyślany sposób rozdzielaj zadania swojej rodzinie i nie daj się wypchnąć z kolejki!
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy:
    od 10 lat
    Czas gry:
    ok. 30 minut


  • Park niedźwiedzi
    Podczas gry będziecie budować swój własny Park Niedźwiedzi. Planujcie umiejętnie lokalizacje poszczególnych atrakcji: wybiegów, pawilonów oraz terenów zielonych tak, aby żadna powierzchnia w waszych parkach się nie zmarnowała. Pawilony oraz wybiegi przyniosą wam punkty zwycięstwa. Im szybciej je wybudujecie, tym więcej punktów zdobędziecie. Dbajcie też o to, aby odpowiednio wcześnie zdobyć pozwolenie na budowę i powiększyć teren swojego parku.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-45 minut

  • Pociągi. Europa
    Każdy z uczestników stara się połączyć swoje 5 miast siecią trakcji kolejowych. W każdej turze umieszcza się jedno lub dwa połączenia między wybranymi punktami. Kluczem do zwycięstwa jest budowa optymalnych połączeń i wykorzystywanie torów kolejowych tworzonych przez innych.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
     

  • Pośród Gwiazd
    Gra karciana, w której gracze konstruują stacje kosmiczne. Ich zadaniem jest stworzyć stację z elementów, które przyniosą najwięcej punktów zwycięstwa. By to osiągnąć, muszą panować nad krążącą między nimi pulą kart i zdobywać z niej najlepsze sektory.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 60 minut
     

  • Przebiegłe wielbłądy
    Trwa szalony wyścig wielbłądów wokół piramidy! Gonitwa garb w garb, łeb w łeb! Kopyta aż dymią! Zasiądź w loży i kibicuj! Który wielbłąd jest Twoim faworytem? Który okaże się być „czarnym wielbłądem” wyścigu? Obserwuj, typuj zwycięzców i przegranych.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-45 minut

  • Rączki złączki
    Rączki Złączki to gra imprezowa, w której przeplata się zręczność i kooperacja! Każdy z graczy zakłada kolorową opaskę na nadgarstek. Gracze muszą ułożyć słynna architektoniczną budowle wskazaną przez instrukcję na odpowiedniej karcie.
    Liczba Graczy:
    4-8
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry:
    ok. 15 minut

  • Reglamentacja
    Cofacie się do czasów PRL, by zimą 1983 roku powalczyć o dodatkowe kartki na mięso, cukier i inne dobra. Waszym zadaniem jest zrobienie zakupów przed zapowiedzianą wizytą gości. Niestety towar w sklepie jest reglamentowany, a kartki z przydziału często nie odpowiadają temu co musicie kupić…
    Liczba Graczy: 3-5
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Słońce i Księżyc
    Gra karciana, w której kolejne wschody i zachody Słońca oraz Księżyca prowadzą do zwycięstwa. Uważaj na rywali - karty zaćmienia mogą pokrzyżować ci plany! Magiczna atmosfera dnia i nocy.
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry:
    ok. 20 minut

  • Splendor
    Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu.
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 10 lat
    Czas gry:
    ok. 30 minut


  • Stratego
    Jesteś głównodowodzącym prawdziwej armii, Twojej armii. Jak wielki strateg rozmieszczasz oddziały i planujesz, jak użyjesz swych sił uderzeniowych, nie zaniedbując linii obrony. Chcesz przypuścić atak z prawej flanki, ale czy w ten sposób nie odsłonisz lewej? Czy Twój sztandar jest odpowiednio chroniony? No i najważniejsze -czy znasz zamiary przeciwnika? Strategiczna gra dla urodzonych wojowników.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry:
    ok. 20 minut

  • Sushi go!
    Celem gry Sushi Go! jest stworzenie najlepszej kombinacji z dostępnych składników. Zdobywaj punkty za zbieranie zestawów odpowiednich kart - Sashimi, wasabi, nigri, tempura i wiele innych tylko czekają na wykorzystanie. Nie zapomnijcie, by zakończyć posiłek przepysznym puddingiem!
    Liczba Graczy:
    2-5
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry:
    ok. 15 minut


  • Szachy
    Klasyczna gra.
    Liczba Graczy:
    2
    Preferowany wiek graczy:
    od 6 lat

  • Szalona misja
    Gracze wcielają się w bohaterów, którzy przemierzać będą królestwo w poszukiwaniu. Jako jeden z nich chwyć do ręki zmywalny pisak. Spójrz na krainę, do której się wybieracie. Masz 30 sekund na to, by narysować trasę, którą będziesz podążał! Po wyznaczeniu trasy nałóż folię na planszę i sprawdź jak Ci się udało.
    Liczba Graczy:
    2-5
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry:
    ok. 20 minut

  • Tajniacy
    Dwie drużyny próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych kryptonimów. Drużyna musi domyślić się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów.
    Liczba Graczy:
    2-8+
    Preferowany wiek graczy:
    od 14 lat
    Czas gry:
    ok. 15 minut

  • Takenoko
    Takenoko jest niebanalną grą o stosunkowo prostych zasadach, w którą można grać w dowolnym gronie. Tematyka poruszona w grze oraz pierwszorzędne wykonanie elementów sprawiają, że obcowanie z tą pozycją jest niezwykle miłe i przyjazne dla oka.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30 minut

  • Takie życie. Ciekawostki
    Jeden z Was dobiera losową kartę. Czyta krótką, acz niezwykłą historię, ale współgraczom ujawnia tylko wskazany kawałek. A teraz współgracze zadając pytania muszą dojść do tego, co się wydarzyło!
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 14 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Takie życie. Detektywi
    To co wyżej, inny zestaw kart.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 14 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Timeline. Wynalazki
    Co wynaleziono najpierw: żarówkę czy okulary? Co powstało wcześniej: Empire State Building czy pierwsze wydanie Władcy Pierścieni J.R.R Tolkiena? Alfabet Morse'a powstał przed, czy po wynalezieniu korkociągu? Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut

  • Trzy małe świnki
    W swojej turze gracz rzuca unikatowymi różowymi kośćmi. Gracze starają się wyrzucić symbole dzięki, którym będę mogli kupić drzwi, okna czy też dach zbudowany ze słomy, drewna albo cegły. Im piękniejszy i potężniejszy dom, tym więcej punktów na koniec gry! Pamiętaj jeśli wypadną dwa symbole wilka, weź głęboki wdech i zdmuchnij domek przeciwnika!
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 20 minut

  • W pustyni i w puszczy
    Gracze (w wieku od 8 do 100 lat) przemierzają ze Stasiem i Nel szlak z Port Saidu do Mombasy. Po drodze czekają ich przygody, które przeżyli bohaterowie powieści Sienkiewicza: porwanie, wojna, burza piaskowa, spotkania z lwem, słoniem, groźnym czarownikiem i wiele, wiele innych.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-45 minut

  • Waleczne Piksele
    Każdy gracz dowodzi jednym z oddziałów wojowników, które stają naprzeciwko siebie do walki. Podczas gry gracze będą zbierać swoje jednostki wokół wybranego dowódcy, a następnie będą wykonywać ataki, wydawać rozkazy i korzystać z umiejętności jednostek, żeby zyskać przewagę i pokonać oddział przeciwnika.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 45 minut

  • Warships
    Warships jest grą dedukcji i blefu. Nie ma tutaj żadnego elementu losowego. Jest dwóch graczy, dwie floty, dwie taktyki. Tylko od Was zależy, jakie manewry wykonacie.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-60 minut

  • Władca Pierścieni. Konfrontacja
    Strategiczna gra planszowa dla dwóch przebiegłych graczy.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 45 minut

  • Wybuchowa mieszanka
    Ostatni rok Waszej nauki w Akademii Magii i Sza-chrajstwa dla Przebiegłych Czarodziejów i Czarownic dobiega końca, nadszedł więc czas na przeprowadzenie egzaminu końcowego! Aby uwarzyć wybrane Eliksiry, należy pobierać ingrediencje z podajnika w Laboratorium Eliksirów. Eksplozje wywołane podczas tego procesu mogą być bardzo użyteczne! Spożywanie sporządzonych w czasie egzaminu Eliksirów jest nie tylko dozwolone, ale również wysoce zalecane! Należy jed-nak używać ich z rozwagą, aby szybciej i skuteczniej kompletować ingrediencje
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-45 minut

  • Żółw i Zając
    Postaw na właściwego zwierzaka i pamiętaj: najważniejsze to w porę wystartować! Na początku wyścigu, każdy z graczy w sekrecie obstawia dwa zwierzęta z pięciu, które jego zdaniem wygrają wyścig: żółw, zając, owca, wilk czy lis. W swojej turze gracze zagrywają od 1 do 4 kart, które pokazują to samo zwierzę i uzupełnią karty na ręce do 6. Jak tylko 8 kart znajdzie się w puli lub 4 karty tego samego zwierzęcia, rozpo-czyna się bieg!
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 20 minut


Gry dla zaawansowanych

  • Cywilizacja: poprzez wieki
    To edycja światowego hitu, gry która przebojem wdarła się do świata planszówek. Jest to gra planszowa odwołująca się mocno do legendarnej gry komputerowej Sid Meier's Civilization. Zarówno miłośnicy tego tytułu jak i po prostu zwolennicy dobrych, strategicznych gier planszowych - znajdą tutaj wszystko czego szukają w grze o rozwoju cywilizacji.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 14 lat
    Czas gry: ok. 180 - 240 minut

  • Dracula
    W grze Dracula jeden z graczy wciela się w rolę Hra-biego, który w tajemnicy przemierza całą Euro-pę, tworzy nowe wampiry i zastawia pułapki na swych prześladowców. Przeciwnikami Draculi są Łow-cy, którzy muszą odnaleźć swego wroga i zgładzić go, zanim jego nieumarli niewolnicy podporządkują mu cały świat.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 90-120 minut

  • Dziedzictwo. Testament Diuka de Crecy
    Gra pozwala graczom zbudować potężną dynastię w XVIII wiecznej Francji. Poprzez trzy kolejne dekady gracze będą budowali koneksje pomiędzy rodzinami, zwiększali swoją zamożność i prestiż oraz włączali do swojej rodziny najcenniejszych arystokratów.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 60 minut
     

  • Osadnicy z Catanu + Ropa z Catanu
    Gracze są osadnikami na niedawno odkrytej wyspie Catan. Każdy z nich przewodzi świeżo założonej kolonii i rozbudowuje ją stawiając na dostępnych obszarach nowe drogi i miasta. Każda kolonia zbiera dostępne dobra naturalne.
    Liczba Graczy: 3-6
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 60 minut
     

  • Osadnicy. Narodziny Imperium
    Osadnicy z czterech największych potęg świata odkryli nowe ziemie, pełne nowych zasobów i możliwości. Rzymianie, Barbarzyńcy, Egipcjanie i Japończycy postanowili od razu się tam przenieść, aby poszerzyć granice swoich imperiów. Budują nowe budynki, aby wzmocnić swoją gospodarkę, znajdują kopalnie i pola, aby zbierać zasoby… Wkrótce odkrywają, że te ziemie są zbyt małe dla nich wszystkich i wybucha wojna...
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 60 minut

  • Rozegraj miasto
    Gra planszowa „Rozegraj miasto” jest materiałem edukacyjnym. Jej celem jest pobudzenie postaw obywatelskich i rozwój kompetencji społecznych wśród młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej. Głównym założeniem twórców jest przekazanie podstawowych informacji o konsultacjach społecznych, a także zachęcenie do uczestniczenia w procesach konsultacyjnych związanych ze sprawami ważnymi dla mieszkańców stolicy.
    Liczba Graczy:
    4-12
    Preferowany wiek graczy:
    od 14 lat
    Czas gry:
    ok. 60-90 minut
     

  • Tajemnicze Domostwo
    Towarzyska gra planszowa dla 2-7 graczy. Jeden z nich wciela się w postać ducha. Jego zadaniem jest sprawić, by pozostali gracze odgadli przedmioty, miejsca i osoby powiązane ze zbrodnią sprzed lat. Posłuży im do tego przepiękna talia kart i wyobraźnia.
    Liczba Graczy: 2-7
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-60 minut

  • Władcy Doliny
    Akcja gry rozgrywa się w dolinie rzeki, której zagraża-ją niespodziewane susze i powodzie. Gracze wcielają się w role rolników, władz lokalnych oraz banku. Uczestnicy sami wyznaczają sobie cele, które próbują później osiągnąć. Stawiają czoła wielu wyzwaniom, zrodzonym przez decyzje innych graczy oraz nieprze-widywalność środowiska. Gra pozwala uczestnikom przekonać się, jak istotna jest bioróżnorodność oraz w jaki sposób brak współpracy i komunikacji pomiędzy różnymi grupami interesów sprawia, że znalezienie optymalnego rozwiązania problemu staje się niemożliwe. Jeśli mieszkańcy doliny nie będą potrafili nawiązać skutecznego dialogu, dobrobyt pojedynczych graczy ucierpi.
    Liczba Graczy: 5+
    Preferowany wiek graczy: od 14 lat
    Czas gry: ok. 60 minut

Zapraszamy na wydarzenia związane z grami planszowymi

2018-08-01-gry--17.jpg
Wakacyjnie zGRAne środy
Filia nr 17
22 Sie 2018
08:00 17:00
2018-08-01-gry--17.jpg
Wakacyjnie zGRAne środy
Filia nr 17
29 Sie 2018
08:00 17:00
klub-gier-planszowych-ver-2.jpg
Klub Gier Planszowych F.33
Filia nr 33
10 Wrz 2018
15:30
klub-gier-planszowych-ver-2.jpg
Klub Gier Planszowych F.23
Filia nr 23
28 Wrz 2018
16:00
wydarzenia-dla-doroslych-pion.jpg
Wieczór gier bez prądu
Filia nr 30
29 Wrz 2018
16:00 20:30

Sponsorzy w 2018