wydarzenia dla dorosłychwydarzenia dla dzieciwystawy

Klub Gier Planszowych
Laboratorium Sztuki - zajęcia literacko - artystyczne
Czytanie na dywanie
Czytelnicy - podróżnicy
Biblioteczny Klub Seniora
Wielokulturowy Śląsk
Nie-zwykli
Czytaj dla odmiany

Otwarcie katalogu Opac w nowym oknieotwarcie strony ibuk w nowym okniebip logo

otwarcie strony urzędu miasta w nowym oknieskup

wydarzenia dla dorosłychwydarzenia dla dzieciwystawy
wydarzenia dla dorosłychwydarzenia dla dzieciwystawy

Otwarcie katalogu Opac w nowym oknieotwarcie strony ibuk w nowym okniebip logo

otwarcie strony urzędu miasta w nowym oknieskup

Otwarcie katalogu Opac w nowym oknieotwarcie strony ibuk w nowym okniebip logo

otwarcie strony urzędu miasta w nowym oknieskup

Wejdź do gry. Kultura czytania i twórczego działania w bibliotece - Konferencja

Rozmiar:

konferencja zaproszenie

W dniach 20-21 października 2017 r. w Miejskim Domu Kultury „Koszutka” Filia „Dąb”, Miejska Biblioteka Publiczna w Katowicach organizuje dwudniową konferencję szkoleniową „Wejdź do gry. Kultura czytania i twórczego działania w bibliotece”, skierowaną do bibliotekarzy z regionu śląskiego, dofinansowaną ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Konferencja będzie okazją do zapoznania się z współczesnymi trendami czytelniczymi i działaniami podejmowanymi w odpowiedzi na nie, dostrzeżenia potencjału tkwiącego w literaturze dla dzieci i młodzieży oraz nabycia kompetencji związanych z wykorzystaniem w pracy bibliotekarza gier planszowych, ponieważ – z racji ich coraz lepszej jakości i korelacji z rynkiem czytelniczym – stały się doskonałym środkiem dydaktycznym i metodą angażowania społeczności lokalnych w działania promujące czytelnictwo.

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Celem pierwszego dnia (20 października) konferencji jest zapoznanie się ze współczesnymi trendami czytelniczymi i działaniami podejmowanymi w odpowiedzi na powszechne zwyczaje funkcjonujące w środowisku młodych czytelników. Proponujemy bibliotekarzom spotkania z autorytetami w dziedzinie literatury, praktykami, ludźmi, którzy o książce dla dzieci i młodzieży wiedzą praktycznie wszystko (uwzględniając wiek grupy czytelniczej). Ponadto przygotowaliśmy, we współpracy z zaproszonymi gośćmi, warsztaty i działania animacyjne pozwalające na aktywizowanie poszczególnych grup wiekowych młodych czytelników, zaczynając od wieku 0-3 a kończąc na młodzieży licealnej. Działania zostaną oparte na konkretnych tytułach książkowych i materiałach dydaktycznych, które pozwolą na nabycie nowych umiejętności w pracy bibliotekarza. Chcemy pokazać potencjał, dzięki któremu można wykorzystać literaturę w wyniku swojej niepopularności odrzucaną jako zbyt skomplikowaną, problematyczną i trudną w pracy z młodymi czytelnikami.


Drugi dzień (21 października) ma na celu oswojenie bibliotekarzy z wciąż nowym w obszarze działań proczytelniczych zjawiskiem, jakim są gry planszowe. Gry i usługi z nimi związane stwarzają szansę na pojawienie się i zatrzymanie w bibliotekach nowych użytkowników, a szkolenie pozwoli bibliotekarzom rozszerzyć swoją działalność o nowe aspekty i narzędzia. Chcemy przedstawić uczestnikom instytucje i organizacje, z którymi warto nawiązać współpracę, aby dzięki wykorzystaniu i tworzeniu gier planszowych rozwijać miejscową sferę kulturalną i społeczną. Animowanie czytelnictwa poprzez wykorzystywanie w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi elementów grywalizacji, pozwoli bibliotekarzom na poszerzenie dotychczasowej formuły pracy z czytelnikiem.

Na konferencję szkoleniową „Wejdź do gry. Kultura czytania i twórczego działania w bibliotece” składać się będą: wykłady, zajęcia warsztatowe, prezentacje książek oraz gier planszowych.
Na zakończenie konferencji odbędzie się „zGrany Wieczór” z wykorzystaniem gier planszowych ze zbiorów Biblioteki oraz udostępnionych przez gości konferencji.

Szkolenie przeznaczone jest dla czynnych zawodowo bibliotekarzy bez względu na ich staż pracy. Warto, aby skorzystały z niego zarówno osoby dopiero rozpoczynające swoją karierę zawodową w bibliotece, jak i bibliotekarze, posiadający już wieloletnie doświadczenie w pracy z czytelnikiem, chcący odświeżyć i zaktualizować swoją wiedzę.

 

W związku z ogromnym zainteresowaniem konferencją informujemy, iż nie ma już wolnych miejsc na warsztaty w pierwszym i drugim dniu; skończyły się również wolne miejsca na wykłady pierwszego dnia konferencji. Wciąż jeszcze przyjmujemy zgłoszenia na wykłady w drugim dniu.



Plan Konferencji - dzień pierwszy

    • 09:00 Rejestracja uczestników i gości konferencji.

    • 10.00 Otwarcie konferencji. Powitanie gości.

    • 10.30-10.45 Beata Bogdan, Miejska Biblioteka Publiczna w Katowicach - Biblioteka, książka i czytanie …- formy i metody pracy z młodym czytelnikiem na przykładzie praktycznych działań biblioteki.

    • 10.45-11.15 Anna Czernow, Polska Sekcja IBBY - Co czytać dzieciom? Literatura dla młodych odbiorców we współczesnym świecie.

    • 11.15-11.45 Iwona Haberny, Agencja Promocyjna OKO - Nieoczywiste drogi do książki, czyli czego nauczył nas międzynarodowy festiwal w małym mieście.

    • 11.45-12.00 Przerwa kawowa 

    • 12.00-12.30 Małgorzata Swędrowska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu -„Książki pożerane w całości”- rola rymów, rytmów i ożywiania tekstu literackiego przez dorosłego podczas czytania książek dzieciom w wieku 0-3 lata.

    • 12.30-13.30 dr Michał Zając, Uniwersytet Warszawski - Made in England, czyli nowa fala brytyjskiej powieści dla młodzieży w ofercie Wydawnictwa Zielona Sowa.

    • 13.30-14.00 Przerwa obiadowa

    • 14.00-14.15 Grzegorz Zalewski, Wydawnictwo Linia - Dlaczego czytanie jest tak strasznie nudne!

    • 14.15-14.30 Anna Bukowska, Wydawnictwo Zielona Sowa - Beletrystyka dla dzieci i młodzieży – nowości literackie Wydawnictwa Zielona Sowa.

    • 14.30-14.45 Bożena Bałczewska, Dom Wydawniczy Mała Kurka - MAŁA KURKA – wygrzebuje trudne tematy.

    • 14.45-15.00 Dominika Żukowska, Wydawnictwo Poławiacze Pereł - Treść, ale i forma.

    • 15.00-17.00 Michał Jankowski i Jędrzej Chojnacki, Krakowskie Stowarzyszenie Komiksowe - Komiks ratunkiem dla książek? Warsztaty komiksowe dla nauczycieli i bibliotekarzy.

    • 15.00-17.00 Małgorzata Swędrowska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - „Książki pożerane w całości”- rola rymów, rytmów i ożywiania tekstu literackiego przez dorosłego podczas czytania książek dzieciom w wieku 0-3 lata.

    • 15.00-16.00 Bożena Bałczewska, Dom Wydawniczy Mała Kurka - Kontrowersyjny tytuł. Przyciąga czy odstrasza? Książki Davida Walliamsa „Chłopak w sukience”, „Pan Smrodek” i „Szczuroburger”.

    • 16.00-17.00 Dominika Żukowska, Wydawnictwo Poławiacze Pereł  - „KIM BĘDĘ ZA 20 LAT? Warsztaty literacko-plastyczne w oparciu o książki Piotra Wawrzeniuka „Kosmonautka”, „Strażaczka” i „Agentka”, il. Dorota Wojciechowska".

Plan Konferencji - dzień drugi

        • 09.00 Rejestracja uczestników i gości.

        • 10.00 Otwarcie konferencji. Powitanie gości.

        • 10.15-10.45 Wojciech Rzadek, Admondo, Fox Games - Gry planszowe: rozwój przez zabawę. 

        • 10.45-11.15 dr Natalia Pamuła-Cieślak, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Więcej niż gra. Grywalizacja w bibliotece

        • 11.15-11.45 Sławomir Wiechowski, Pionkolandia - Gry planszowe w edukacji dzieci i młodzieży

        • 11.45-12.00 Przerwa kawowa

        • 12.00-12.30 Adam Łata, Becekowy Pokój Gier; Bartek Zbączyniak, Planszopernik - Bytom planszówkami stoi

        • 12.30-13.00 Izabela Kochańczyk i Marta Kryś, Miejska Biblioteka Publiczna w Gliwicach - Gry w projektach

        • 13.00-13.30 Aleksandra Kaczmarek, Miejska Biblioteka Publiczna w Katowicach - Co trzeba wiedzieć o grach planszowych

        • 13.30-14.00 Marcin Korzeniecki, Stowarzyszenie Gier Planszowych Gambit - Jakie gry planszowe warto mieć w bibliotece

        • 14.00-14.30 Przerwa obiadowa

        • 14.30-16.30 Sławomir Wiechowski, Pionkolandia - Organizacja zajęć z grami planszowymi

        • 14.30-16.30 Agnieszka Bilska, GamifikacjaEdu - Zagraj w miasto. Projektowanie gier terenowych na urządzenia mobilne.

        • 14.30-19.00 Śląski Klub Fantastyki, Silesia on Board, Ludiversum, Miejska Biblioteka Publiczna w Katowicach, Tac Tic, Becek, Bastylion, Let’s play, Pionkolandia, Stowarzyszenie Gier Planszowych Gambit - zGrany Wieczór – rozgrywki i prezentacja gier planszowych.

Formularz zgłoszeniowy


Rejestracja zakończona. Dziękujemy za zgłoszenia

Nasi prelegenci

    • Bastylion
      Bytomska Gildia Fanów Fantastyki "Bastylion" jest grupą działającą w Młodzieżowym Domu Kultury nr 1 w Bytomiu. Początki tej organizacji sięgają listopada 2004 roku. Zadaniem Bastylionu jest wspieranie, propagowanie i rozwój zainteresowań swoich uczestników. Uczestnicy samodzielnie organizują rozmaite formy zajęć: prezentują i grają w gry planszowe, prowadzą dyskusje, pokazy lub warsztaty. Ważnym aspektem działalności Bastylionu jest organizacja własnych cyklicznych imprez tematycznych: konwentu "Bebok - śląskie dni z grami fabularnymi i planszowymi" oraz konwentu gier planszowych BasCon.

    • BeCeKowy Pokój Gier
      Becekowy Pokój Gier powstał w 2010 roku w Bytomskim Centrum Kultury. W każdą ostatnią sobotę miesiąca miłośnicy gier planszowych i karcianych mogą się spotkać, zasiąść przy stole, przeprowadzić ciekawe bitwy, walczyć o zdobycie punktów, sprawdzić swoje umiejętności i po prostu się dobrze bawić. Oprócz spotkań na miejscu Becekowy Pokój gier wychodził do ludzi podczas różnych festynów organizowanych przez dzielnice lub uprzyjemniając dzieciom czas podczas półkolonii zarówno w ferie jak i w wakacje.

    • Agnieszka Bilska
      Nauczycielka języka angielskiego, współtworzy szkołę przyjazną nowoczesnym technologiom TIK. Zwolenniczka pracy metodą projektu, edukacji przez zabawę z wykorzystaniem gier i gamifikacji. Należy do adminów nieformalnej grupy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy RP. Prowadzi na Facebooku fanpage o zastosowaniu gier i gamifikacji w edukacji - GamifikacjaEdu. Autorka publikacji i materiałów edukacyjnych, instruktorka warsztatów z zastosowania nowoczesnych technologii w nauczaniu dla polskich i europejskich nauczycieli.

    • Beata Bogdan 
      Wieloletni i doświadczony pracownik Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach. (25 lat pracy w MBP Katowice). Pracuje z użytkownikiem dorosłym i dziecięcym w filii bibliotecznej o uniwersalnym charakterze. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo z przedmiotem specjalizacyjnym informacja i komunikacja w instytucjach kultury.

    • Anna Bukowska 
      PR Manager w Wydawnictwie Zielona Sowa. Pracę zawodową rozpoczynała w Grupie Radiowej Agora. Od 2006 roku związana z branżą wydawniczą. Pierwsze dwa lata spędziła w Wydawnictwie Santorski & Co, kolejne trzy - w wydawnictwie Świat Książki. W latach 2011- 2014 pracowała w Edipresse Polska S.A. jako Product Manager Platformy Parentingowej. Z Wydawnictwem Zielona Sowa związana jest od września 2014 roku.

    • Jędrzej Chojnacki 
      Ilustrator i grafik komputerowy, członek Krakowskiego Stowarzyszenia Komiksowego. W wolnym czasie tworzy krótkie komiksy internetowe o charakterze satyrycznym.

    • Anna Maria Czernow
      Badaczka literatury dla dzieci i młodzieży, krytyczka literacka. Od 2015 roku prezeska Polskiej Sekcji IBBY. Autorka wielu artykułów poświęconych literaturze dla dzieci i młodzieży publikowanych w tomach zbiorowych i czasopismach branżowych. Stypendystka Internationale Jugendbibliothek w Monachium. Jej zainteresowania naukowe to między innymi: teoria literatury dla młodego odbiorcy, klasyka anglosaskiej i skandynawskiej iteratury dla dzieci oraz fantastyka XIX, XX i XXI w.

    • Dom Wydawniczy MAŁA KURKA
      MAŁA KURKA wykluła się w 2010 roku. Początkowo wydawnictwo skupiło się na prozie dla dorosłych, jednak prędko okazało się, że nazwa wydawnictwa zobowiązuje i nieuchronnie prowadzi w stronę literatury dla dzieci. Książki MAŁEJ KURKI zawsze poruszają tematy trudne i ważne, choć sposób ich przedstawienia bywa zabawny.

    • Iwona Haberny
      Założycielka Agencji Promocyjnej OKO istniejącej od 2000 roku w Krakowie. Specjalizuje się w organizacji i promocji wydarzeń kulturalnych na zlecenie podmiotów polskich i zagranicznych. Od czterech lat organizuje Międzynarodowy Festiwal Literatury Dziecięcej „Rabka Festival”. Zrealizowała multimedialne projekty literackie dla młodzieży: „Tuwim: słowo-muzyka-taniec”, „W pustyni i w puszczy – edukacyjna gra planszowa zintegrowana z internetową platformą wiedzy” oraz projekt „Złapać Pegaza w Krakowie” – literacka aplikacja mobilna. Na zlecenie Instytutu Książki zajmowała się organizacją szkoleń dla bibliotekarzy. Jako trener, prowadziła szkolenia dotyczące niestandardowych metod promocji czytelnictwa dla w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Gorzowie, Tarnowie oraz w Warszawie. Pracowała jako szef działu promocji w Znaku (1996-2000) i w Wydawnictwie Literackim (2004-2012). Absolwentka polonistyki i historii (Uniwersytet Jagielloński).

    • Michał Jankowski
      Absolwent Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, pracownik dwóch krakowskich bibliotek publicznych. Pomysłodawca, współzałożyciel, a także koordynator Małopolskiego Studia Komiksu Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie. Członek Krakowskiego Stowarzyszenia Komiksu.

    • Aleksandra Kaczmarek
      Starszy bibliotekarz, pracownik Działu Metodyki, Analiz i Promocji Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach, absolwentka studiów magisterskich na kierunku Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego. W MBP w Katowicach zajmuje się głównie promowaniem i rozszerzaniem bibliotecznego zasobu gier planszowych oraz wykorzystaniem ich w pracy bibliotekarzy, prowadzeniem profili Biblioteki w mediach społecznościowych czy organizowaniem i prowadzeniem spotkań autorskich oraz imprez tematycznych odbywających się w filiach Biblioteki. Prywatnie interesuje się grami planszowymi (głównie eurosucharami), komiksami i kinem współczesnym, mediami społecznościowymi oraz literaturą faktu.

    • Izabela Kochańczyk
      Zastępca dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach, dr nauk humanistycznych w dziedzinie bibliologii, w bibliotece pracuje od ponad 20 lat, bogate doświadczenie zebrała podczas wieloletniej pracy instruktora Działu Instrukcyjno-Metodycznego przy promocji, projektowaniu graficznym oraz organizacji pracy sieci MBP i realizacji licznych wydarzeń kulturalnych.

    • Marcin Korzeniecki
      Gliwiczanin, ojciec sześcioletniej Kasi i trzyletniego Tomka, których wprowadza w świat gier od najmłodszych lat. Grami planszowymi zajmuje się od lat dziesięciu. W 2008 roku pisał pierwsze recenzje dla magazynu Świat Gier Planszowych, którego portal internetowy współtworzy do dziś. Współzałożyciel Stowarzyszenia Gier Planszowych Gambit w Gliwicach i projektu Unpub pomagającego młodym autorom gier.

    • Marta Kryś
      Kierownik Działu Instrukcyjno-Metodycznego Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach, mgr filologii polskiej, ukończyła podyplomowe studia bibliotekoznawcze, w bibliotece pracuje od 8 lat, jest członkiem ogólnopolskiej sieci LABIB, w 2015 r. była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Inicjatorka wielu oryginalnych projektów kulturalno-edukacyjnych. Otrzymała tytuł Bibliotekarz Roku 2016.

    • Let’s Play
      Sklep Let's Play powstał z pasji do planszówek i chęci propagowania tego sposobu spędzania czasu. Mieści się on na miechowickim osiedlu i pozwala na korzystanie z wypożyczalni, w której jest dostępne ponad 200 tytułów gier planszowych jak również zaprasza wszystkich do grania na miejscu przy wygodnym stole.

    • Adam Łata
      Pomysłodawca i założyciel BeCeKowego Pokoju Gier. Każdą wolną chwilę lubi spędzać nad planszą lub z kartami w ręku.

    • dr Natalia Pamuła-Cieślak
      Adiunkt w Instytucie Informacji Naukowej i Bibliologii UMK. Autorka monografii naukowej poświęconej edukacyjnym aspektom zagadnienia Ukrytego Internetu. Zainteresowania naukowe skupia wokół wyszukiwania informacji i oceny jej jakości, edukacji informacyjnej oraz otwartości nauki. Ponadto zawodowo zajmuje się zagadnieniami promocyjnymi i wizerunkowymi Wydziału Nauk Historycznych UMK. Autorka i tutorka kilku szkoleń e-learningowych skierowanych do bibliotekarzy i specjalistów informacji (BibWeb, Login: Biblioteka, Infobroker). Redaktorka grupy polskiej w Directory of Open Access Journals. Ponadto wolontariuszka i społeczniczka zaangażowana w sprawy miejskie. Miłośniczka kotów, sosen, Toskanii i audiobooków.

    • Pionkolandia
      Klub gier planszowych założony 1 stycznia 2011 roku w Szkole Podstawowej Nr 2 w Sztumie przez Sławomira Wiechowskiego i Marlenę Nowosielską. Pionkolandia to innowacyjna edukacja za pomocą nowoczesnych gier planszowych, która ma pomóc dzieciom, młodzieży, oraz dorosłym, w rozwoju najistotniejszych kompetencji, które pozwala odkrywać pasje, radzić sobie z manipulacją społeczną, podejmować decyzje, logicznie i analitycznie, ale także oryginalnie i twórczo myśleć, działać w zespole. Naszym celem jest ukazanie alternatywnych form spędzania czasu wolnego. Organizujemy wiele turniejów, konkursów festiwali z grami planszowymi o zasięgu ogólnopolskim. Prowadziliśmy zajęcia w szkołach, noce z grami. Prowadziliśmy również szkolenia, warsztaty o tematyce gier planszowych i ich wykorzystaniu w edukacji dla nauczyciel z innych szkół. Zajmujemy się również tworzeniem i wydawanie gier planszowych. Realizujemy wiele projektów grantowych. Współpracujemy w wieloma wydawnictwami w Polsce, a w szczególności z Miastem i Gminą Sztum, Sztumskim Centrum Kultury oraz Bankiem Spółdzielczy w Sztumie. Po 6 latach Pionkolandia jest największym klubem w Polsce, w swoich zasobach posiada ponad 1700 gier. Cotygodniowe spotkania z grami w szkole cieszą się ogromnym zainteresowaniem, uczęszcza na nie ponad setka uczniów. Dzięki Pionkolandii uczniowie nabywają umiejętności wolontariackie.

    • Planszopernik
      We wrześniu 2012 r. przy Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika powstał Klub Gier Planszowych „Planszopernik”. Początkowo do klubu należało około 20 uczniów. W ciągu kolejnych lat Klub się rozrósł: Aktualnie do Klubu należy około 70-80 uczniów. Zajęcia Klubu odbywają się raz w tygodniu – osobno dla uczniów klas 1-3 i klas 4-7. Dodatkowo raz w miesiącu dla rodziców, nauczycieli i absolwentów organizowany jest Games Room. Od 2012 r. Planszopernik organizuje Festiwal Gier Planszowych, w którym uczestniczą uczniowie szkół bytomskich – około 300 uczniów. Członkowie Klubu biorą udział w konwentach i imprezach planszówkowych na terenie miasta i okolic, np.: Bebok czy Pionek. Od dwóch lat – Planszopernik organizuje Rodzinne Planszogranie – przeznaczony tylko dla rodzin, Integracyjny Festiwal Gier Planszowych „grajmy” dla uczniów niepełnosprawnych, oraz HarcPlanszę w Lublińcu dla harcerzy. Członkowie Planszopernika stworzyli grę „Tajemnicę Srebrnego Miasta” opartą na bytomskich legendach średniowiecznych. Opiekunem Klubu i jego założycielem jest Bartek Zbączyniak.

    • Wojciech Rzadek
      Game Designer, Product Manager, Trener. Z wykształcenia tłumacz i pedagog, magister filologii romańskiej UJ. Właściciel firmy ADMONDO, zajmującej się projektowaniem gier oraz szkoleniami w połączeniu z szeroko pojętą rozrywką interaktywną dla biznesu. Od 2015 współpracuje też z wydawnictwem FoxGames jako wydawca gier planszowych. Jest autorem czterech gier planszowych obecnych na rynku gier : „Rice Wars”, „Abetto”, „Astro Jam” oraz „W pustyni i w puszczy”

    • Małgorzata Swędrowska
      Pedagog, trener, animator warsztatów literackich. Wykłada na UAM, prowadzi szkolenia dla nauczycieli, bibliotekarzy, rodziców, przygotowuje warsztaty dla dzieci, moderuje spotkania autorskie. Twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego, czyli smakowania literatury wszystkimi zmysłami, nominowana przez Polską Sekcję IBBY do nagrody za upowszechnianie czytelnictwa w 2016. Autorka artykułów metodycznych dla nauczycieli (Bliżej Przedszkola, Uczyć lepiej, E.Pedagogika.pl, Przedszkole. Miesięcznik Dyrektora, moj@klanza) oraz książek: Nauka czytania i pisania przez ćwiczenia i zabawy grafomotoryczne oraz Elementarz w podskokach.

    • Sławek Wiechowski
      Nauczyciel, informatyk, fotograf, a prywatnie wielki miłośnik planszówek. Propagator wykorzystania gier planszowych w edukacji dzieci i młodzieży. Założyciel klubu ,,Pionkolandia". Autor i projektant gier planszowych. Szkoleniowiec, prowadzi szereg szkoleń i wykładów w całej Polsce z wykorzystania gier w edukacji. Jest również animatorem kultury oraz organizatorem szeregu imprez kulturalnych. Od 2014 roku członek Kapituły Nagroda Gra Roku.

    • Wydawnictwo Poławiacze Pereł

      Niezależne wydawnictwo, specjalizujące się w książkach dla dzieci i młodzież, poruszających kwestie współczesne. Przełamujące stereotypy i poszerzające horyzonty. Ważna treść w pięknej formie - ciekawe książki w pięknej szacie graficznej.

    • Stowarzyszenie Gier Planszowych Gambit 
      Formalnie powstało w 2016 roku, ale ma za sobą wieloletnią tradycję spotkań przy planszy. Stowarzyszenie tworzą ludzie w różnym wieku. Na zajęcia przychodzą rodzice z dziećmi, studenci, dorośli. Stowarzyszenie prowadzi cotygodniowe spotkania przy ul. Barlickiego 3 w Gliwicach, oraz nocne grania dla dorosłych i grajdołki planszowe dla dzieci.

    • dr Michał Zając
      Asystent na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, doktorat uzyskał z zakresu promocji książki dziecięcej napisany pod kierownictwem prof. Joanny Papuzińskiej-Beksiak Obecnie przygotowuje rozprawę habilitacyjną „Współczesne edycje książek dla dzieci”. W latach 2008-2016 pełnił funkcję wicedyrektora Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW. Od roku 2012 pełni funkcje zastępcy Kierownika Studiów Podyplomowych "Literatura i książka dla dzieci i młodzieży wobec wyzwań nowoczesności" na Uniwersytecie Warszawskim. Jest członkiem Międzywydziałowej Pracowni ds. badań nad literaturą i książka dla dzieci na Uniwersytecie Warszawskim oraz Pracowni Interdyscyplinarnych Badań Książki obrazkowej przy Uniwersytecie Gdańskim. Był stypendystą Fundacji Kościuszkowskiej oraz Internationale Jugendbibliothek. Działa w organizacjach pozarządowych związanych z książką, bibliotekami i ruchem wydawniczym: Fundacja Info XXI (członek zarządu 2001-2003), Polskie Towarzystwo Bibliologiczne – Oddział Warszawski (wiceprezes). Do maja 2015 roku członek zarządu Polskiej Sekcji IBBY (przez trzy kadencje). Opublikował książki: „Promocja książki dziecięcej” (2000) i „Rynek książki dziecięcej – raport” (2002) oraz szereg artykułów poświęconych rynkowi książki dziecięcej. Rodzina: żona, syn. Zainteresowania: rynek książki dziecięcej (w szczególności edytorstwo i działania promocyjne), literatura dla dzieci, biblioteki dla dzieci i młodzieży.

    • Grzegorz Zalewski
      Współzałożyciel i prezes wydawnictwa Linia. Ekspert Domu Maklerskiego BOŚ SA. Autor książek i licznych artykułów dotyczących inwestowania na giełdzie. Zajmuje się sprawami wykluczenia i niepełnosprawności. Odpowiedzialny za wybór tytułów w serii Biała Plama. Prowadzi blog speculatio.pl w którym na bieżąco opisuje wydawane w Polsce książki.

    • Dominika Żukowska

      Wydawczyni, studiowała sztuki piękne i antropologię kulturową. Obserwatorka nowych trendów w literaturze dziecięcej i komunikacji. Inicjatorka serii nowoczesnych książek dla dzieci i młodzieży, koncentrujących się na istotnych wątkach współczesnych społeczeństw. Założycielka i naczelna wydawnictwa Poławiacze Pereł, proponujących czytelnikom książki ważne i piękne. Prowadzi warsztaty literackie dla dorosłych i niedorosłych czytelników. Mama i macocha :-)




Pobierz program Konferencji

Adres: Filia nr 17 , ul. Krzyżowa 1 (Katowice – Dąb)

Wpisz początek trasy:


Patronat Honorowy Prezydenta Miasta Katowice

patronat prezydent katowice


Patronaty merytoryczne: Biblioteka Śląska, SBP,  IBBY

biblioteka slaska logologo sbp ibby logo

 

Patronaty medialne: TVP3 Katowice, Pulowerek, Silesia on Board, Orange, Lustro Biblioteki

tvp3 logo

pulowerek logo

 

 

 

 

 

 



silesia on boardorange logo 

 

 

 

 

 

 

lustro bilioteki logo

 

 

 

 

 

 

 

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego


mkidn

Sponsorzy w 2017 roku

Ta strona używa cookies w celu zarządzania uwierzytelnianiem, nawigacji i innych funkcji. Cookies pomagają też dostosować serwis do potrzeb użytkowników. Użytkownicy tej strony wyrażają zgodę na zapisane plików cookies na swoim urządzeniu.