wydarzenia dla dorosłychwydarzenia dla dzieciwystawy

Klub Gier Planszowych
Czytaj dla odmiany
Lato z Książką - 2017
Wielokulturowy Śląsk
Czytelnicy - podróżnicy
Biblioteczny Klub Seniora
Czytanie na dywanie

Otwarcie katalogu Opac w nowym oknieotwarcie strony ibuk w nowym oknie

otwarcie strony BIP w nowym oknieotwarcie strony urzędu miasta w nowym oknie

wydarzenia dla dorosłychwydarzenia dla dzieciwystawy
wydarzenia dla dorosłychwydarzenia dla dzieciwystawy

Otwarcie katalogu Opac w nowym oknieotwarcie strony ibuk w nowym oknie

otwarcie strony BIP w nowym oknieotwarcie strony urzędu miasta w nowym oknie

Otwarcie katalogu Opac w nowym oknieotwarcie strony ibuk w nowym oknie

otwarcie strony BIP w nowym oknieotwarcie strony urzędu miasta w nowym oknie

Planszówki w F.17

Rozmiar:

Plakat promującyOd 11 marca w Filii nr 17 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach (ul. Krzyżowa 1, Katowice-Dąb) dostępne są gry planszowe.
W bibliotecznym Centrum Gier Planszowych mamy dostępne tytuły o różnym stopniu zaawansowania, więc wszyscy entuzjaści, zarówno doświadczeni, jak i początkujący w świecie gier, na pewno znajdą coś dla siebie.

Co najważniejsze, by zagrać trzeba być czytelnikiem Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach, mieć przy sobie kartę biblioteczną, wskazać interesujący tytuł, zasiąść przy jednym ze stolików i… grać.

Gry dostępne są na miejscu w Filii nr 17, w godzinach pracy Biblioteki, czyli od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 19.00 oraz w soboty od 9.00 do 15.00.

 

Regulamin udostępniania gier 

Gry dla początkujących

  • 5 sekund Junior
    Przygotowane specjalnie z myślą o najmłodszych gra-czach wydanie gry 5 sekund! Gracze ustawiają na środku pudełko z kartami i losują pytanie, na które od-powiada gracz siedzący na Gorącym Krześle. Kiedy usłyszy pytanie, wystartuje czasomierz odmierzający dokładnie 5 sekund przeznaczonych na udzielenie 3 poprawnych odpowiedzi.
    Liczba Graczy: 3-6
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: 
    ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Bierki
    Gra polegająca na wyrzuceniu stosu dziwacznie zakończonych wideł, haków, łopat, bosaków i trójzębów, a następnie na wyciąganiu pojedynczych sztuk w taki sposób, aby nie poruszyć pozostałych. Gra ćwiczy koordynację ruchową, koncentrację i silną wolę.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Boost
    Każdy z graczy otrzymuje stos kart, a na każdej z nich narysowany jest jakiś obrazek. Na dany sygnał gracze odsłaniają wierzchnią kartę ze swojego stosu i próbują znaleźć określenie kategorii, która połączy co najmniej dwie spośród odsłoniętych kart.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 10 minut
    Dostępność: TAK

  • Chińczyk; Myszki
    Chińczyk to tradycyjna gra planszowa, której celem jest jak najszybsze okrążenie planszy i wprowadzenie swoich pionków do „domku”, zanim zrobią to prze-ciwnicy. Myszki to prosta gra dla najmłodszych, w której wygrywa ten, kto pierwszy przejdzie przez wszystkie pola toru gry pokonując wszystkie napotkane przeszkody.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut
    Dostępność: TAK

  • Dobble
    Wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z nich kładzie na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która leży na stole. Symbol nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą!
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 5-10 minut
    Dostępność: TAK

  • Domino edukacyjne
    Gracze na przemian dokładają do kostek domina pasujące elementy – liczby lub obrazki. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kostek.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Flagi Mini gra
    Tradycyjna gra „memo”, która uczy jednocześnie jak wyglądają flagi państw.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 3 lat
    Czas gry: ok. 10 minut
    Dostępność: TAK

  • Fun Farm
    Zwierzaki uciekły z farmy! Musisz sprowadzić je z powrotem, nim wpadną w tarapaty. Dokonaj tego szybciej, niż inni gracze i zbierz ich jak najwięcej! Fun Farm to niezwykle wciągająca gra dla całej rodziny. Trzeba tylko mieć bystry wzrok, czujny umysł i szybkie dłonie!
    Liczba Graczy:
    2-10
    Preferowany wiek graczy:
    od 6 lat
    Czas gry: ok.
    10 minut
    Dostępność: TAK

  • Kalambury
    Znana i lubiana gra w odgadywanie haseł.
    Liczba Graczy: 4+
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut
    Dostępność: TAK

  • Karty do gry
    Klasyczna talia kart (52 sztuki)
    Liczba Graczy: 1+
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: -
    Dostępność: TAK

  • Kotobirynt
    Ciemną nocą grupa małych kotków (i całkiem sporych kotów) zgubiła się w plątaninie dachów i uliczek nocnego miasta. Chyba pomożesz im znaleźć drogę do kochających opiekunów, prawda? Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów (punkty znajdują się na kartach Kotów). Gracz zdobywa kartę Kota, jeśli uda mu się stworzyć wolną od przeszkód ścież-kę prowadzącą od Kota do Opiekuna.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Krzyżówkowy zawrót głowy
    Gra polega na układaniu wyrazów z wylosowanych puzzli.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 45 minut
    Dostępność: TAK

  • Łamigami
    Łamigami to doskonała gra logiczna, oryginalne połączenie łamigłówki z japońskim origami. Ćwiczy szare komórki i świetnie rozwija wyobraźnię przestrzenną. Cel – z jednej strony czarne kwadraty, z drugiej białe.100 ciekawych zadań podzielone na 4 poziomy trudności.
    Liczba Graczy: 1
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Dostępność: TAK

  • Łap psiaka
    Szalone psiaki rozbiegły się po okolicy. Którego złapać w pierwszej kolejności? Wykaż się sprytem i złap najwięcej psiaków, a wygrasz! Tylko uważaj – bardzo łatwo o pomyłkę! Rozłóżcie na stole 30 kart psiaków. Każdy dostaję jedną kartę na start. Wszyscy gracze w tym samym czasie rozpoczynają zbieranie kolejnych psiaków - muszą być takie same jak te, które widnieją na naszych kartach, lub różnić się od nich tylko jedną cechą. Gracz, który się pomyli, traci wszystko. Ten, kto zbierze najwięcej psiaków, wygrywa!
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK


  • Łap zwierzaki
    Zwierzaki opuściły gospodarstwo i postanowiły pohasać po łące. Zadaniem graczy będzie łapanie zwierząt - im więcej złapią, tym więcej punktów uda się zdobyć.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Mały Książę. Droga do gwiazd
    W grze wyruszasz w wielką podróż z domku Dziadka na planetę Małego Księcia. Przesuwaj swój pionek po podniebnej trasie, zbierając gwiazdy.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut
    Dostępność: TAK

  • Mistrz Słowa
    W trakcie swojej kolejki każdy z graczy stara się jak najszybciej ułożyć słowo z literek znajdujących się na wyrzuconych z kubka kostkach.
    Liczba Graczy: 2-10
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-45 minut
    Dostępność: TAK

  • Palce w pralce
    Gra, w której gracze klaszczą w rytm klasycznego utworu We Will Rock You. Jednocześnie pokazują gesty, które mają na swoich kartach i przekazują kolejkę dalej. Wywołany gracz musi odpowiedzieć swoim gestem i przekazać kolejkę do kolejnej, wybranej osoby.
    Liczba Graczy: 4-12
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 5-30 minut
    Dostępność: TAK

  • Pic na wodę!
    Stajesz się Artystą albo Fałszerzem. Na początku gry wszyscy otrzymują tajne karty z rolami. Większość ról to Artyści, ale pośród nich ukryje się jeden lub dwóch naśladowców. Następnie odsłaniany jest temat wystawy i wszyscy starają się jak najszybciej narysować proste obrazki…
    Liczba Graczy: 3-8
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 10 minut
    Dostępność: TAK

  • Piraci; Dziki Zachód
    "Piraci" i "Dziki zachód" to dwie gry planszowe, oparte na bardzo prostych zasadach. W tych grach wygrywa ten, kto pierwszy postawi swój pionek na ostatnim polu trasy. Po drodze gracze napotykają na wiele trudności i przeszkód, dzięki czemu gra jest bardzo emocjonująca i zapewnia doskonałą zabawę nie tylko dla dzieci.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut
    Dostępność: TAK

  • Polak Mały
    Gra za pomocą puzzli – które można również wykorzystać do zabawy w memory – zapoznaje z polskimi symbolami narodowymi: flagą, herbem i słowami hymnu.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Pomysłówka
    Skup się, wytęż wzrok i odnajdź poszukiwane słowo! Znalazłeś je? Szybko, połóż swoje żetony na planszy! Wygrywa ten gracz, którego żetony zdominują planszę!
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Potworne przepychanki
    Gracze rzucają kością co turę, a następnie wpychają wybranego potwora na arenę, próbując jednocześnie nie poruszyć stworów, które już się tam znajdują. To niełatwe zadanie, bo do popychania potworów nie wolno używać dłoni, a jedynie dwóch specjalnych popychaczek.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Potwory do szafy
    Nie możesz zasnąć? Boisz się potworów! Zagraj i przegoń je do szafy! Zobacz jaką masz znakomitą pamięć!
    Liczba Graczy: 3-8
    Preferowany wiek graczy: od 3 lat
    Czas gry: ok. 10 minut
    Dostępność: TAK

  • Poznajemy zawody
    Gra – loteryjka ucząca nazw zawodów wraz z charakterystycznymi dla nich narzędziami pracy.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 3 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Quiz geograficzny Dookoła świata
    Wyrusz w podróż dookoła świata. Poznaj najbardziej egzotyczne kraje, zdobywając wiele przydatnych informacji na ich temat. Zacznij przygodę od podróży palcem po mapie. Kto odwiedzi więcej państw, zostaje zwycięzcą. Odpowiadaj na pytania, poznawaj stolice i flagi, odkrywaj ciekawostki.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Quiz Lektury Między wierszami
    Gra pozwala poznać i powtórzyć wiadomości z literatury wg programu nauczania języka polskiego starszych klas szkoły podstawowej oraz I - III gimnazjum.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Quiz o Europie
    Fascynująca gra i świetna zabawa, w trakcie której uczestnicy odpowiadają na pytania o Europie. Gracze mogą odpowiadać na 388 pytań z 97 kart, a do wyboru mają 1164 odpowiedzi. Tematami pytań i odpowiedzi są: historia, geografia i przyroda, nauka i technika oraz kultura i sztuka Europy.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Quiz przyrodniczy z wesołymi zagadkami
    Gra uczy logicznego myślenia, kojarzenia faktów, rozumienia ze słuchu i jest także ciekawą alternatywą nauki o przyrodzie. Oprócz cech edukacyjnych zestaw skłania dzieci do pozytywnej rywalizacji w grupie.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Scrabble
    W tej najpopularniejszej na świecie grze słownej liczy się każde słowo! Przy całej swej prostocie gra niesłychanie wciąga. Jest znakomitym polem do pasjonujących pojedynków tęgich głów, a także do relaksujących rozgrywek.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30-60 minut
    Dostępność: TAK

  • Scriba
    Scriba to dwie różne wersje najatrakcyjniejszej i najbardziej emocjonującej gry słownej. Łączy w sobie cechy gier logicznych, strategicznych i losowych. Zasady gry uczą i zmuszają graczy do używania poprawnych form gramatycznych. Uczestnicy gry poszerzają swe słownictwo. To gra dzięki której ćwiczy się koncentrację, logiczne myślenie i wyobraźnię.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-60 minut
    Dostępność: TAK

  • Segreguj śmieci
    Gracze przemierzają planszę przedstawiającą miasteczko i do swoich samochodzików - śmieciarek zbierają odpady. Część śmieci, to posegregowane puszki, butelki lub makulatura, inne niestety są wymieszane. Śmieci posortowane gracz zawozi do przetwórni wytwarzających z nich nowe towary. Gra ma na celu w uproszczony sposób pokazać najmłodszym, że warto segregować odpady.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Skaczące czapeczki
    Gra wyrabiająca sprawność manualną i trzymająca w napięciu niczym rozgrywka hazardowa. Na stole ustawia się pudełko z planszą. Każdy z graczy losuje swój kolor czapeczek i ustawia na twardym blacie, tuż obok planszy, swoją wyrzutnię. Po ustaleniu kolejności wchodzenia do gry, pierwszy gracz ustawia na wyrzutni czapeczkę i uderzając w przeciwny koniec stara się wcelować czapeczkę w otwory na planszy.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 3 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Smocze opowieści
    Gra uczy dzieci akceptować własne emocje oraz po-może sobie z nimi radzić. Do gry dołączona jest książka autorstwa Dagny Ślepowrońskiej, która pomoże zrozumieć grę.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut
    Dostępność: TAK

  • Spamiyntej ślonski słowa
    Śląska wersja „memo” – popularnej gry pamięciowej, która uczy jednocześnie śląskiej gwary.
    Liczba Graczy: 1+
    Preferowany wiek graczy: -
    Czas gry: ok. 15-30 minut
    Dostępność: TAK

  • Story Cubes
    Dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Rzuć wszystkimi dziewięcioma kostkami. Rozpocznij swoje opowiadanie od "Dawno, dawno temu", a następnie opowiedz historię w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Jedyne co cię ogranicza, to twoja wyobraźnia.
    Liczba Graczy: 1+
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 2-20 minut
    Dostępność: TAK

  • Story Cubes. Muminki
    To samo co wyżej, tylko obrazki na kostkach są ściśle powiązane ze światem Muminków.
    Liczba Graczy: 1+
    Preferowany wiek graczy: od 5 lat
    Czas gry: ok. 2-20 minut
    Dostępność: TAK

  • Super biznes; Winda
    To gra, która umożliwia prowadzenie ”własnych interesów” z odrobiną ryzyka. Celem gry jest zdobycie przez grających największego ”majątku” poprzez dokonanie najkorzystniejszych transakcji handlowych.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 4 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut
    Dostępność: TAK

  • Super Farmer
    Ostrożnie szacuj ryzyko i zostań Superfarmerem! Gra rozwija umiejętności matematyczne. Uczy najmłodszych graczy sztuki przewidywania i podstaw ekonomii Jesteś farmerem, hodujesz zwierzęta. Twoje stado wciąż rośnie. Ale musisz uważać! W okolicy grasują lis i wilk. Twoje zwierzęta mogą stać się dla nich cennym łupem.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut
    Dostępność: TAK

  • Śpiące królewny
    Gdy zanurzysz się w fantastyczną krainę rodziny Evartsów, odnajdziesz grę, która pomoże Ci rozwijać pamięć, budować strategię i poznawać podstawową arytmetykę. Uważaj jednak na działanie Mikstur usypiających, aby przypadkiem nie uśpić wszystkich graczy!
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Time's up Family
    Podczas pierwszej rundy, gracz animator stara się, aby członkowie jego drużyny odgadli jak najwięcej słów z kart w ciągu 40 sekund. W drugiej rundzie, rozgrywka przebiega w podobny sposób, ale animator może wypowiedzieć tylko jedno słowo, a jego drużyna może podjąć tylko jedną próbę odgadnięcia każdej karty. W trzeciej rundzie animator ma prawo podpowiadać jedynie gestem, nucąc melodię, albo wydawać dźwięki.
    Liczba Graczy:  4-12
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-45 minut
    Dostępność: TAK

  • Uga Buga
    Gracze wcielają się w prehistorycznych jaskiniowców wybierających nowego przywódcę plemienia. Przekonaj innych, że to Ty jesteś godzien tego by być głosem plemienia! Za pomocą kart, na których zawarto sylaby składamy pełne zdania starając się zapamiętać, jakich słów użyli przeciwnicy.
    Liczba Graczy: 3-8
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 20 minut
    Dostępność: TAK

  • Warcaby
    Celem gry jest zbicie wszystkich pionów przeciwnika albo zablokowanie wszystkich, które pozostają na planszy, pozbawiając przeciwnika możliwości wykonania ruchu.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 15-30 minut
    Dostępność: TAK

  • Wielka podróż z Martyną Wojciechowską
    Gracze przemierzają świat razem ze znaną podróżniczką, Martyną Wojciechowską. Pokonując oceany i kontynenty, odpowiadają na pytania związane z miejscami postoju. Podczas wędrówki mogą poznać również ciekawe historie, łączące się z różnymi miejscami na kuli ziemskiej, które przeżyła i opisała specjalnie dla nich Martyna Wojciechowska.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Wiewióry
    Wiewióry wydają się być zwodniczo nieskomplikowaną grą. Między Twoją Wiewiórą, a orzeszkiem znajdują się tylko trzy kafelki, a jedyne co Ty musisz zrobić, to po kolei powiedzieć, co znajduje się na ich odwrocie.
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 6 lat
    Czas gry:
    ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Wyścigi F1
    W tej grze każdy może zostać kierowcą Formuły 1. Można w niej przeżyć emocje wyścigów i odczuć smak walki o zwycięstwo. Każdy z graczy jedzie po torze własnym bolidem, decyduje o prędkości i stopniu ryzyka jazdy. Chcąc zwyciężyć kierowca musi pamiętać o tankowaniu i wymianie opon na pitstopie. Liczne przypadki losowe i zdarzenia, tak jak w każdym wyścigu, zwiększają jeszcze przeżycia uczestników gry.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

Gry dla średniozaawansowanych

  • 111 Alarm dla Warszawy
    Akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska. Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski – Warszawę. Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza oraz lotniska polowe.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • 303 Bitwa o Wielką Brytanię
    Jeden z graczy dowodzi RAF broniącym Wielkiej Brytanii, a drugi atakuje niemieckim Luftwaffe. Zadaniem lotnictwa Trzeciej Rzeszy jest zbombardowanie Londynu, a celem lotnictwa alianckiego powstrzymanie agresora. Każdy z graczy dysponuje różnymi samolotami za pomocą których prowadzi operację wojenną na planszy, nawiązującej do stołu dowodzenia RAF.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • 7 W obronie Lwowa
    Zadaniem 7. Eskadry Myśliwskiej jest powstrzymanie 1. Armii Konnej, która galopuje w kierunku Lwowa. Polscy i amerykańscy lotnicy starają się zatrzymać natarcie bolszewików na linii Bugu. Po raz pierwszy w historii samoloty walczą z uzbrojoną w karabiny kawalerią.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Ale Historia!
    Ale Historia! to niezwykła podróż poprzez wieki! Gracze zagłębiają się w historii Polski i naszej narodowej kultury. Odpowiadając na quizowe pytania poznają niezwykłe fakty z bogatych dziejów naszego kraju. Gra posiada 3 poziomy trudności i 2 warianty rozgrywek. Uczestnicy zabawy sami decydują na które z nich chcą odpowiadać.
    Liczba Graczy:
    2-6
    Preferowany wiek graczy:
    od 12 lat
    Czas gry: ok.
    45 minut
    Dostępność: TAK


  • Było sobie życie
    Zabawa, w której możesz sprawdzić swoją wiedzę na temat zdrowia i ludzkiego organizmu. Cel gry jest prosty: trzeba jak najszybciej zebrać komplet żetonów z wizerunkiem Hemo.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 45 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Colt Express
    ok. 40-60 minut Wcielasz się w rolę bandyty próbującego obrabować pociąg... przypadkiem w tym samym czasie co inni bandyci. Twoim celem jest zebranie jak największych bogactw, zanim zgarną je inni. Rozgrywka trwa 5 Rund i toczy na trójwymiarowym modelu pociągu, na którym bandyci mogą przemieszczać się między wagonami, biegać po dachach, bić się z innymi bandytami, strzelać do nich, rabować pasażerów lub przemieszczać szeryfa. Każdy wagon jest pełen pasażerów, a Ci mają przy sobie klejnoty, walizki i torby z cenną zawartością.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 40-60 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Dixit Odyseja
    Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu żadnych ograniczeń. Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie.
    Liczba Graczy: 3-12
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Domek
    Wolisz mieć dużą sypialnię z ekskluzywnym łóżkiem z baldachimem czy preferujesz przestronny salon, w którym bez trudu zmieści się pianino  W ciągu dwunastu rund zbierzesz tyle kart, by zapełnić swoją planszę pokojami, wybrać kolor dachu i znaleźć miejsce na stylowe lub praktyczne dodatki, tworząc tym samym niepowtarzalny „Domek” z charakterem.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Imago
    Imago to świeże i bardzo dobre podejście do zabawy typu kalambury, ale nadające się dosłownie dla każdego. Masz hasło do pokazania i do dyspozycji 61 przezroczystych kart z prostymi elementami, za pomocą których musisz skonstruować coś, co naprowadzi innych graczy na Twoje hasło. Nakładasz proste elementy jeden na drugi, łączysz je, przesuwasz, wprawiasz w ruch - co tylko przyjdzie Ci do głowy.
    Liczba Graczy: 3-8
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Kolejka
    Gra opowiada o realiach życia codziennego w latach schyłkowego PRL. Gracze muszą wysłać swoją rodzinę do sklepów i kupić wszystkie towary z wylosowanej listy zakupów. Problem polega jednak na tym, że półki w pięciu osiedlowych sklepach są puste… Na kartach towaru przedstawiono zdjęcia sześćdziesięciu oryginalnych przedmiotów z czasów PRL.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 60 minut
    Dostępność: TAK

  • Komiks. Gra towarzyska
    Komiks pozwala na tworzenie niesamowitych opowieści poprzez układanie kolejnych kart kadrów tak, aby powstała pełna strona komiksu. Każdy z graczy dostaje do ręki 12 dwustronnych kart i w ograniczonym czasie musi do nich wymyślić historyjkę na zadany temat.
    Liczba Graczy: 3-10
    Preferowany wiek graczy: od 6 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Koncept
    Celem gry jest odgadywanie haseł pokazywanych przez innych graczy. Pokazujący nie może się odzywać ani nic pokazywać, ani rysować, do dyspozycji ma planszę z różnymi obrazkami i za pomocą znaczników będzie wskazywał te, które będą wskazówkami.
    Liczba Graczy: 4-12
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30-40 minut
    Dostępność: TAK

  • Kroniki Archeo
    Coś dla fanów bestsellerowej serii "Kroniki Archeo", ale nie tylko! Przedstawiamy Wam grę, w której wspólnie z bohaterami książek Agnieszki Stelmaszyk wybierzecie się w niezapomnianą wyprawę dookoła świata! Uczestnicy gry podróżują po całym świecie, odwiedzając różne niezwykłe miejsca. W trakcie podróży, przy pomocy kart "Pomocy" oraz żetonów "Zagadki" i "Niebezpieczeństwa", przeżywają liczne przygody i rozwiązują arcytrudne zagadki.
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 9 lat
    Czas gry: ok.
    45-60 minut
    Dostępność: TAK

  • Mali Powstańcy + Liberator
    Gra wprowadza młodych graczy w tematykę powstania warszawskiego, nie zawiera elementów przemocy. Gra jest próbą przeniesienia na planszę funkcjonowania Harcerskiej Poczty Polowej, która działała w czasie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili meldunki i pocztę pomiędzy oddziałami powstańczymi.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-80 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Mały Książę. Stwórz mi planetę
    W tej grze każdy przyjaciel Małego Księcia buduje dla niego własną planetę, dom dla jego ukochanych zwierząt (lisa, owcy, słonia i węża) i postaci, które spotkał.
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 25 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Mamy szpiega
    Rozgrywka składa się z kilku krótkich rund. Podczas każdej rundy gracze losowo otrzymują karty z prezentacją miejsca, w którym się aktualnie znajdują... wszyscy, poza jednym, który otrzyma kartę Szpiega! Jego zdaniem będzie dowiedzieć się w jakiej lokacji toczy się runda, a zadaniem pozostałych graczy, agentów, domyślenie się, który spośród graczy jest szpiegiem.
    Liczba Graczy: 3-8
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Motto
    Jakie jest twoje życiowe motto? Czy opiera się ono na miłości, pasji, czy też na pieniądzach? Stawiasz na znalezienie „drugiej połówki”, chcesz poświęcić się swojemu hobby, a może po prostu marzysz o bogactwie? Cele osobiste mogą być wielorakie, ale w tej grze skupimy się na kilku ich wariantach – bo tylko umiejętne ich połączenie może doprowadzić do zwycięstwa! Gra w symboliczny sposób ukazuje próbę łączenia trzech ważnych życiowych wartości.
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry:
    ok. 15 minut
    Dostępność: TAK


  • Na Grunwald!
    Tematem gry są przygotowania do wojny z Zakonem Krzyżackim. Zadaniem graczy jest zgromadzenie jak największej armii dla króla Jagiełły i zapewnienie prowiantu swoim rycerzom.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 60 minut
    Dostępność: TAK

  • Od Helu do Wawelu!
    Gracze wcielają się w rolę podróżników, którzy mają na celu określenie położenia miast i atrakcyjnych obiektów względem siebie. Wszystkie miejsca znajdują się w Polsce. Znajomość mapy i orientacja nawet w dobie odbiorników GPS jest bardzo przydatna. Sprawdź jak dobrze znasz mapę Polski, kontroluj czy nie zabłądziłeś i wyrusz w niezwykłą podróż grając w grę.
    Liczba Graczy:
    2-6
    Preferowany wiek graczy:
    od 10 lat
    Czas gry:
    ok. 30 minut
    Dostępność: TAK


  • Pociągi. Europa
    Każdy z uczestników stara się połączyć swoje 5 miast siecią trakcji kolejowych. W każdej turze umieszcza się jedno lub dwa połączenia między wybranymi punktami. Kluczem do zwycięstwa jest budowa optymalnych połączeń i wykorzystywanie torów kolejowych tworzonych przez innych.
    Liczba Graczy: 2-6
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Pośród Gwiazd
    Gra karciana, w której gracze konstruują stacje kosmiczne. Ich zadaniem jest stworzyć stację z elementów, które przyniosą najwięcej punktów zwycięstwa. By to osiągnąć, muszą panować nad krążącą między nimi pulą kart i zdobywać z niej najlepsze sektory.
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 60 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Przebiegłe wielbłądy
    Trwa szalony wyścig wielbłądów wokół piramidy! Gonitwa garb w garb, łeb w łeb! Kopyta aż dymią! Zasiądź w loży i kibicuj! Który wielbłąd jest Twoim faworytem? Który okaże się być „czarnym wielbłądem” wyścigu? Obserwuj, typuj zwycięzców i przegranych.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-45 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Reglamentacja
    Cofacie się do czasów PRL, by zimą 1983 roku powalczyć o dodatkowe kartki na mięso, cukier i inne dobra. Waszym zadaniem jest zrobienie zakupów przed zapowiedzianą wizytą gości. Niestety towar w sklepie jest reglamentowany, a kartki z przydziału często nie odpowiadają temu co musicie kupić…
    Liczba Graczy: 3-5
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 30 minut
    Dostępność: TAK

  • Słońce i Księżyc
    Gra karciana, w której kolejne wschody i zachody Słońca oraz Księżyca prowadzą do zwycięstwa. Uważaj na rywali - karty zaćmienia mogą pokrzyżować ci plany! Magiczna atmosfera dnia i nocy.
    Liczba Graczy:
    2-4
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry:
    ok. 20 minut
    Dostępność: TAK


  • Szalona misja
    Gracze wcielają się w bohaterów, którzy przemierzać będą królestwo w poszukiwaniu. Jako jeden z nich chwyć do ręki zmywalny pisak. Spójrz na krainę, do której się wybieracie. Masz 30 sekund na to, by narysować trasę, którą będziesz podążał! Po wyznaczeniu trasy nałóż folię na planszę i sprawdź jak Ci się udało.
    Liczba Graczy:
    2-5
    Preferowany wiek graczy:
    od 8 lat
    Czas gry:
    ok. 20 minut
    Dostępność: TAK

  • Tajniacy
    Dwie drużyny próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych kryptonimów. Drużyna musi domyślić się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów.
    Liczba Graczy:
    2-8+
    Preferowany wiek graczy:
    od 14 lat
    Czas gry:
    ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Takie życie. Ciekawostki
    Jeden z Was dobiera losową kartę. Czyta krótką, acz niezwykłą historię, ale współgraczom ujawnia tylko wskazany kawałek. A teraz współgracze zadając pytania muszą dojść do tego, co się wydarzyło!
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 14 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Takie życie. Detektywi
    To co wyżej, inny zestaw kart.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 14 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Timeline. Wynalazki
    Co wynaleziono najpierw: żarówkę czy okulary? Co powstało wcześniej: Empire State Building czy pierwsze wydanie Władcy Pierścieni J.R.R Tolkiena? Alfabet Morse'a powstał przed, czy po wynalezieniu korkociągu? Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań.
    Liczba Graczy: 2-8
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 15 minut
    Dostępność: TAK

  • Trzy małe świnki
    W swojej turze gracz rzuca unikatowymi różowymi kośćmi. Gracze starają się wyrzucić symbole dzięki, którym będę mogli kupić drzwi, okna czy też dach zbudowany ze słomy, drewna albo cegły. Im piękniejszy i potężniejszy dom, tym więcej punktów na koniec gry! Pamiętaj jeśli wypadną dwa symbole wilka, weź głęboki wdech i zdmuchnij domek przeciwnika!
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 20 minut
    Dostępność: TAK

  • Waleczne Piksele
    Każdy gracz dowodzi jednym z oddziałów wojowników, które stają naprzeciwko siebie do walki. Podczas gry gracze będą zbierać swoje jednostki wokół wybranego dowódcy, a następnie będą wykonywać ataki, wydawać rozkazy i korzystać z umiejętności jednostek, żeby zyskać przewagę i pokonać oddział przeciwnika.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 45 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Warships
    Warships jest grą dedukcji i blefu. Nie ma tutaj żadnego elementu losowego. Jest dwóch graczy, dwie floty, dwie taktyki. Tylko od Was zależy, jakie manewry wykonacie.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-60 minut
    Dostępność: TAK

  • Władca Pierścieni. Konfrontacja
    Strategiczna gra planszowa dla dwóch przebiegłych graczy.
    Liczba Graczy: 2
    Preferowany wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: ok. 45 minut
    Dostępność: TAK

  • Wybuchowa mieszanka
    Ostatni rok Waszej nauki w Akademii Magii i Sza-chrajstwa dla Przebiegłych Czarodziejów i Czarownic dobiega końca, nadszedł więc czas na przeprowadzenie egzaminu końcowego! Aby uwarzyć wybrane Eliksiry, należy pobierać ingrediencje z podajnika w Laboratorium Eliksirów. Eksplozje wywołane podczas tego procesu mogą być bardzo użyteczne! Spożywanie sporządzonych w czasie egzaminu Eliksirów jest nie tylko dozwolone, ale również wysoce zalecane! Należy jed-nak używać ich z rozwagą, aby szybciej i skuteczniej kompletować ingrediencje
    Liczba Graczy: 2-4
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-45 minut
    Dostępność: TAK

  • Żółw i Zając
    Postaw na właściwego zwierzaka i pamiętaj: najważniejsze to w porę wystartować! Na początku wyścigu, każdy z graczy w sekrecie obstawia dwa zwierzęta z pięciu, które jego zdaniem wygrają wyścig: żółw, zając, owca, wilk czy lis. W swojej turze gracze zagrywają od 1 do 4 kart, które pokazują to samo zwierzę i uzupełnią karty na ręce do 6. Jak tylko 8 kart znajdzie się w puli lub 4 karty tego samego zwierzęcia, rozpo-czyna się bieg!
    Liczba Graczy: 2-5
    Preferowany wiek graczy: od 7 lat
    Czas gry: ok. 20 minut
    Dostępność: TAK

Gry dla zaawansowanych

  • Dziedzictwo. Testament Diuka de Crecy
    Gra pozwala graczom zbudować potężną dynastię w XVIII wiecznej Francji. Poprzez trzy kolejne dekady gracze będą budowali koneksje pomiędzy rodzinami, zwiększali swoją zamożność i prestiż oraz włączali do swojej rodziny najcenniejszych arystokratów.
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 60 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Osadnicy z Catanu + Ropa z Catanu
    Gracze są osadnikami na niedawno odkrytej wyspie Catan. Każdy z nich przewodzi świeżo założonej kolonii i rozbudowuje ją stawiając na dostępnych obszarach nowe drogi i miasta. Każda kolonia zbiera dostępne dobra naturalne.
    Liczba Graczy: 3-6
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 60 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Osadnicy. Narodziny Imperium
    Osadnicy z czterech największych potęg świata odkryli nowe ziemie, pełne nowych zasobów i możliwości. Rzymianie, Barbarzyńcy, Egipcjanie i Japończycy postanowili od razu się tam przenieść, aby poszerzyć granice swoich imperiów. Budują nowe budynki, aby wzmocnić swoją gospodarkę, znajdują kopalnie i pola, aby zbierać zasoby… Wkrótce odkrywają, że te ziemie są zbyt małe dla nich wszystkich i wybucha wojna...
    Liczba Graczy: 1-4
    Preferowany wiek graczy: od 10 lat
    Czas gry: ok. 60 minut
    Dostępność: TAK

     

  • Tajemnicze Domostwo
    Towarzyska gra planszowa dla 2-7 graczy. Jeden z nich wciela się w postać ducha. Jego zadaniem jest sprawić, by pozostali gracze odgadli przedmioty, miejsca i osoby powiązane ze zbrodnią sprzed lat. Posłuży im do tego przepiękna talia kart i wyobraźnia.
    Liczba Graczy: 2-7
    Preferowany wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30-60 minut
    Dostępność: TAK

  • Władcy Doliny
    Akcja gry rozgrywa się w dolinie rzeki, której zagraża-ją niespodziewane susze i powodzie. Gracze wcielają się w role rolników, władz lokalnych oraz banku. Uczestnicy sami wyznaczają sobie cele, które próbują później osiągnąć. Stawiają czoła wielu wyzwaniom, zrodzonym przez decyzje innych graczy oraz nieprze-widywalność środowiska. Gra pozwala uczestnikom przekonać się, jak istotna jest bioróżnorodność oraz w jaki sposób brak współpracy i komunikacji pomiędzy różnymi grupami interesów sprawia, że znalezienie optymalnego rozwiązania problemu staje się niemożliwe. Jeśli mieszkańcy doliny nie będą potrafili nawiązać skutecznego dialogu, dobrobyt pojedynczych graczy ucierpi.
    Liczba Graczy: 5+
    Preferowany wiek graczy: od 14 lat
    Czas gry: ok. 60 minut
    Dostępność: TAK

Zapraszamy na wydarzenia związane z grami planszowymi

Zgrane wtorki1.jpg
Zgrane wtorki
Filia nr 17
27 Cze 2017
17:00
klub-gier.jpg
Klub Gier Planszowych
Filia nr 23
30 Cze 2017
16:00

Sponsorzy w 2017 roku

Ta strona używa cookies w celu zarządzania uwierzytelnianiem, nawigacji i innych funkcji. Cookies pomagają też dostosować serwis do potrzeb użytkowników. Użytkownicy tej strony wyrażają zgodę na zapisane plików cookies na swoim urządzeniu.